خبرگزاری کار ایران

سناتور آمریکایی:

ایرانیان درگیر با تروریست‌ها در تابوت به خانه بازمی‌گردند/ تهران هرگز بازرسی از پایگاه‌‌های نظامی خود را نمی‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۴۳۴

سناتور ایالت ویرجینیا گفت: این‌که این کشور از رهبران القاعده حمایت می‌کند بسیار عجیب است. چطور می‌شود همچو ادعایی را مطرح کرد، آن هم زمانی که در میدان نبرد مشغول مبارزه با این گروه هستند؟ این حرف که ایران به القاعده کمک می‌کند، بسیار عجیب است!

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ریچارد بلک» سناتور ایالت ویرجینیا، گفت که برنامه کاخ سفید برای فرستادن هزار و ۵۰۰ نیرو به خاورمیانه به بهانه‌های واهی صورت گرفته تا ایران را به جنگ تحریک کند و چنین رویکردی تنها به ایجاد تنش بیشتر در منطقه می‌انجامد. 

وی در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: «افزودن به شمار نظامیان در خاورمیانه در هر زمانی اقدامی اشتباه است. این کار هیچ نتیجه مثبتی در پی ندارد و تنها به بی‌ثباتی می‌انجامد».

بلک در ادامه گفت: «ما نیروهایی به منطقه می‌فرستیم که از نیروهایمان حفاظت کنند. خب، چرا نیروهایمان را از آنجا بیرون نکشیم؟ در این صورت مورد حمله قرار نمی‌گیرند. با این کار دیگر دلیلی برای نگرانی وجود ندارد».

وی گفت که متهم کردن تهران به حمله به نفت‌کش‌های سعودی و مطرح کردن خواسته‌هایی غیرواقع‌گرایانه بخشی از برنامه کاخ سفید برای افروختن آتش نبرد با ایران بود. این سناتور همچنین گفت که انتظار می‌رفت عربستان و امارات متحده عربی تصاویری از کشتی‌‌های آسیب‌دیده ارائه کنند، اما تا به امروز خبری از چنین ادله‌ای نیست. 

وی تاکید کرد: «تا اکنون تنها با ادعاها سروکار داشتیم و این ادعاها را تنها سعودی‌ها و امارات مطرح کرده‌اند. این دو هم هدفی ندارند جز آن‌که آمریکا به نیابت از آن‌ها نیروهایش را وارد جنگ با ایران کند و سربازان‌مان پاهایشان را از دست بدهند.»

سناتور بلک گفت که به عقیده او اقدام‌های اخیر آمریکا در جهت آن صورت گرفته که از جانب ایرانی‌ها اشتباهی سر بزند. 

وی در ادامه گفت: «ایران نه به آن‌ها حمله می‌کند و نه به عربستان سعودی و امارات. اما از ما می‌خواهند تا دلیلی یا زمینه‌ای برای حمله به ایران بتراشیم».

او همچنین از ۱۲ خواسته‌ای که آمریکا در قبال ایران مطرح کرده است، انتقاد کرد؛ از جمله خروج نیروهای این کشور از سوریه و توقف آزمایش‌های موشک‌های بالستیک و توقف حمایت از انصارالله یمن. 

وی گفت: «از ایران خواسته‌اند که تمام نیروهایش را از سوریه خارج کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، سوریه که کاملا متکی به ایران است از سوی القاعده مورد تهدید جدی قرار می‌گیرد. اگر حمایت ایران از دولت سوریه متوقف شود، این احتمال وجود دارد که سوریه بار دیگر در کنترل افراطیون قرار بگیرد، افرادی که وعده داده‌اند سر مسیحیان را ببرند و تمام زنان مسیحی را به بردگی بگیرند. کاری که پیشتر نیز انجام داده‌اند.»

سناتور بلک همچنین گفت که القاعده همچنان در سوریه نیروهایی دارد، گروه تروریستی داعش نیز همچنان در منطقه حاضر است اما محدوده خاصی را در اختیار ندارد. 

وی افزود: «تروریست‌های مورد حمایت آمریکا از تمامی دیگر گروه‌ها وحشی‌تر هستند. این‌ها کسانی هستند که ما گاه مستقیما از آنها حمایت کرده‌ایم.»

این سناتور آمریکایی همچنین از ادعای بی‌اساس واشنگتن مبنی بر حمایت ایران از رهبران القاعده انتقاد کرد و گفت «ایرانیان درگیر با تروریست‌‌ها در تابوت به خانه بازمی‌گردند. ایران در نبرد با داعش و القاعده آسیب‌های بسیاری دیده است. این‌که این کشور از رهبران القاعده حمایت می‌کند بسیار عجیب است. چطور می‌شود همچو ادعایی را مطرح کرد، آن هم زمانی که در میدان نبرد مشغول مبارزه با این گروه هستند؟ این حرف که ایران به القاعده کمک می‌کند، بسیار عجیب است!»

وی در ادامه گفت: «آمریکا در منطقه ادلب به القاعده پناه دیپلماتیک می‌دهد. تسلیحات آمریکایی به دست القاعده می‌رسد و این ما هستیم که آن‌ها را به این گروه و گروه‌های مشابه می‌دهیم.»

او همچنین گفت که ایران هیچ‌گاه نمی‌پذیرد که تمام سایت‌های نظامی‌اش مورد بازرسی قرار بگیرد: «ایرانیان هیچ‌گاه این طرح را نمی‌پذیرند. این دعوتی است از جاسوس‌ها تا نقشه تمام موقعیت‌های نظامی و دفاعی این کشور را به دست آورند.»

سناتور بلک همچنین گفت که وی از ایده دیدار مقام‌های آمریکا و ایران برای حل تنش‌ها استقبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز