خبرگزاری کار ایران

ورود ترامپ به لندن در سایه بحران سیاسی انگلیس

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۹۷۸

رئیس جمهوری آمریکا امروز- دوشنبه در سایه بحران سیاسی انگلیس در پرونده برگزیت طی سفر سه روزه وارد این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز- دوشنبه- در قالب سفری سه روزه وارد لندن شد. سفر ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس در بحران سیاسی ناشی از پرونده برگزیت به سر می‌برد.

ترامپ به همراه همسرش «ملانیا» پیش از صرف ناهار در قصر «باکینگهام» مورد استقبال ملکه الیزابت دوم قرار خواهند گرفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا حتی اندکی پیش از وورد به انگلیس از دخالت در امور داخلی این کشور خودداری نکرد. وی در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود با روزنامه‌های انگلیسی از عملکرد دولت «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس در جریان مذاکره با اتحادیه اروپا انتقاد کرد. 

وی همچنین از جانشینی«بوریس جانسون» وزیر سابق امور خارجه انگلیس که از برگزیت بدون توافق سخن می‌گوید،‌ حمایت کرد.

این اظهارات ترامپ  جنجال گسترده‌ای ایجاد کرد به گونه‌ای که «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر این اظهارات را محکوم و آن را دخالت غیر قابل قبول در دموکراسی انگلیس عنوان کرده است. 

ترامپ نیز مانند رؤسای جمهور پیشین آمریکا بر رابطه واشنگتن- لندن تمرکز خواهد کرد؛ رابطه‌ای که اخیرا با چالش‌های فراوانی از جمله در موضوع توافق هسته‌ای با ایران و دفاع انگلیس از این توافق روبه‌روست. واشنگتن همچنین بر لندن برای قطع ارتباط شبکه نسل پنجم خود با شرکت بزرگ هوآوی فشار اعمال می‌کند. 

وی روز چهارشنبه در مراسم یادبود هفتاد و پنجمین سالگرد سقوط نیروهای نرماندی در شهر « پورتسموث» در جنوب انگلیس به همراه ملکه الیزابت دوم و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه حاضر خواهد شد. 

ترامپ پس از این مراسم به همراه ملانیا همسرش در روز ششم ژوئن به ایرلند می‌روند و سپس عازم نرماندی در فرانسه شده تا در مراسم جشنی که پاریس به این مناسبت تدارک دیده است، شرکت کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز