خبرگزاری کار ایران

صادق خان:

ادبیات ترامپ مانند فاشیست‌های قرن بیستم است

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۴۸۳

شهردار لندن گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های رشد تهدید در جهان است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «صادق خان» شهردار لندن، ادبیات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا را با «فاشیست‌های قرن بیستم» مقایسه کرد. این در حالی است که ترامپ بناست فردا -دو‌شنبه- به بریتانیا سفر کند. 

صادق خان در مقاله‌ای که روزنامه گاردین آن را منتشر کرد، نوشت: «دونالد ترامپ یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های رشد تهدید در جهان است. راست افراطی در جهان در حال گسترش است و حقوق و آزادی‌ها و ارزش‌هایی را که به‌سختی به دست آمده‌اند و جوامع لیبرال و دموکراتیک‌مان را برای بیش از ۷۰ سال تعریف کرده است، تهدید می‌کند.»

شهردار لندن ترامپ را با «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان، «ماتئو سالوینی»، معاون نخست‌وزیر ایتالیا، «مارین لوپن»، رهبر حزب اجتماع ملی در فرانسه و «نایجل فاراژ»، سیاستمدار راست افراطی در بریتانیا و از هواداران سرسخت برگزیت، مقایسه کرد و گفت که تمام این افراد از ترفندها و استعاره‌هایی بهره می‌برند که فاشیست‌های قرن بیستم برای جلب حمایت بهره می‌بردند، اما آنها با متدهایی نوین و شرورانه تلاش می‌کنند پیام خود را برسانند». 

صادق خان همچنین اجازه استفاده از بالن دونالد ترامپ بچه را در تظاهرات اعتراضی مردم لندن به حضور ترامپ در شهرشان داد. اکنون پلیس این شهر نیز باید اجازه استفاده از این بالن را بدهد تا معترضان بتوانند این نماد معروف اعتراض به ترامپ را به کار ببرند.

تظاهرات مردم بریتانیا در اعتراض به حضور ترامپ بناست در میدان ترافالگار برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز