خبرگزاری کار ایران

یاوه‌سرایی‌های الجبیر در واکنش به افزایش نفوذ ایران در منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۰۸۷

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که نشست‌های سه‌گانه به میزبانی مکه پیام روشنی را در محکومیت نفوذ ایران در منطقه و مداخله در امور داخلی کشورهای آن داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یوسف العثمیمین» دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت: «نشست‌های سه‌گانه به دعوت پادشاه سعودی در سایه تحولات منطقه و لزوم همکاری و هماهنگی بین کشورهای عربی و اسلامی و اتخاذ موضع یکسان در این باره برگزار شد».

وی مدعی شد که ایران باید به جای اینکه تمام توان خود را صرف حمایت از قتل و خونریزی کند، اوضاع معیشتی مردمش را بهبود بخشد.

این اظهارات در حالی است که عربستان 4 سال است بودجه مردم خود را صرف جنگ و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه یمن کرده است.

الجبیر مدعی شد که مسئولیت دولت‌ها در حقیقت مراقبت از ملت‌ها و و تمرکز بر پیشرفت و امنیت و صلح و ثبات است نه تخریب و ویرانی چنانچه اکنون در ایران اتفاق می‌افتد. 

الجبیر در ادعاهای باطل خود از مقامات ایرانی خواست که به حق حاکمیت کشورها احترام بگذارند ، در امور داخلی آنها دخالت نکنند و حمایت از نیروهای انصارالله و پرتاب موشک‌های بالستیک را متوقف کند.

وی در پایان تأکید کرد جامعه بین‌المللی که خواهان اعمال تحریم‌های شدید بر ایران است، از این طریق پیام روشنی را به این کشور ارسال می‌کند که ادامه این روش باعث تحریم‌های بیشتر شده و هزینه سنگینی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز