خبرگزاری کار ایران

هشداری که جدی گرفته نشد؛ بوئینگ ۷۳۷ مکس سقوط خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۳۳۳

هشدارهای خلبان اتیوپی به مسئولان خطوط هوائی این کشور درباره خطرهای موجود در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس پیش از وقوع سانحه سقوط در ماه مارس گذشته و کشته شدن ۱۵۷ نفر، جدی گرفته نشد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، پایگاه اینترنتی شبکه خبری بلومبرگ آمریکا امروز- چهارشنبه- در تحقیقی اعلام کرد که به ایمیل‌های «برند کی فون هوسلین» خلبان اتیوپیایی و اسناد دیگر دست یافته که نسبت به احتمال وقوع سانحه برای این هواپیما هشدار داده است. 

هوسلین به مقام‌های ارشد خطوط هوایی اتیوپی اطلاع داده بود که خدمه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به آموزش بیشتر و نیز ارتباطات بهتر نیاز دارند تا فاجعه هواپیمای شرکت «لئون ایر» اندونزی در ماه اکتبر ۲۰۱۸ تکرار نشود. هواپیمای سقوط کرده اندونزی از همین نوعی بوده که این خلبان اتیوپی از آن صحبت می‌کند.  

به گزارش بلومبرگ، ‌این خلبان در دسامبر ۲۰۱۸ مسئولان خطوط هوائی را به بهبود آموزش ویژه با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷  و به ویژه سیستم کنترل آن فرا خوانده بود،‌ سیستمی که احتمال می‌رود عامل اصلی سقوط هواپیمای اتیوپی باشد.

هوسلین در یکی از ایمیل‌های خود نوشته بود: «هواپیما حتما سقوط خواهد کرد». این در حالی بود که خلبانان شاهد اختلال در سیستم کنترل بودند.

هواپیمای وابسته به خطوط هوایی اتیوپی اندکی پس از پرواز از فرودگاه «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی سقوط کرد که بر اثر آن ۱۵ نفر کشته شدند. در زمان وقوع حادثه دو خلبان دیگر غیر از هوسلین این هواپیما را هدایت می‌کردند.

تحقیقات نشان داده است که هشدارهای هوسلین به دقت، اختلال و خطرهایی را که دو خلبان هواپیمای سرنگون شده اعلام کردند، پیش‌بینی کرده بود.

بلومبرگ تأکید کرد که این اسناد شامل ۴۱۸ صفحه است که پیش از این افشا نشده است.

در این گزارش امده است که هوسلین به نگرانی‌های متعددی که باید به آن‌ها رسیدگی شود، مانند تعمیر و نگهداری و عملیات راه‌اندازی و استراحت خلبان اشاره کرده بود.

وی از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است اما نامه‌های او دوباره باعث جلب توجه‌ها به سانحه سقوط هواپیما می‌شود.

«بنیام دمسی» سخنگوی خطوط هوایی اتیوپی از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و در تماس تلفنی گفت: «من در حال حاضر نمی‌توانم درباره چیزی اظهار نظر کنم». این در حالی است که این شرکت اعلام کرد که خلبانان آموزش توصیه شده از سوی شرکت بوئینگ و اداره هواپیمایی فدرال آمریکا را دریافت کرده‌اند. 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز