خبرگزاری کار ایران

ادامه بن‌بست سیاسی در اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۳۱۶

در حالی که تنها چند ساعت تا پایان ضرب‌الاجل برای تشکیل دولت رژیم صهیونیستی باقی مانده است، نشانه‌ای از حل و فصل بحران سیاسی در این رژیم به چشم نمی‌خورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تا شامگاه امروز -چهارشنبه- برای تشکیل دولت ائتلافی خود فرصت دارد. در صورتی که وی نتواند در مدت مقرر تشکیل دولت دهد،‌ این احتمال وجود دارد که یک دهه سلطه او بر سیاست اسرائیل پایان یابد.

با گذشت سریع زمان، هیچ نشانه‌ای دال بر توافق میان نتانیاهو و «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی، به چشم نمی‌خورد. در صورت عدم توافق میان این دو، پارلمان رای به انحلال خود می‌دهد و انتخابات جدید برگزار می‌شود. 

گرچه نتانیاهو خود را پیروز انتخابات ماه گذشته میلادی اعلام کرده، اما وی تنها تا ساعت ۱۲ امشب (به وقت محلی) فرصت دارد تا به «رئوین ریولین» رئیس‌ رژیم صهیونیستی، اعلام کند که موفق به تشکیل دولت شده است. 

در صورت عدم روی دادن این اتفاق، ریولین از یک قانون‌گذار، چه در حزب لیکود و چه در حزب مخالف، خواهد خواست تا در این زمینه تلاش کند. 

این عمل البته به معنای پایان سیاسی برای نتانیاهو است و تنها در دو حالت می‌توان از آن اجتناب کرد: یا این‌که دولت ائتلافی تا امشب شکل بگیرد یا آن‌که پارلمان درخواست برگزاری مجدد انتخابات را بدهد. در صورتی که پارلمان این درخواست را بدهد، انتخابات مجدد در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد. 

«شمی شالو»، تحلیل‌گر سیاسی در روزنامه هاآرتص، گفت که احتمال رسیدن به توافق در دقایق آخر همچنان وجود دارد و در صورت برگزاری انتخابات، همچنان نتانیاهو از شانس پیروزی برخوردار است.

با این همه، بدون همکاری لیبرمن که ریاست حزب «اسرائیل خانه ما» را در دست دارد، نتانیاهو نخواهد توانست تشکیل دولت دهد. حزب متبوع لیبرمن پنج کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز