خبرگزاری کار ایران

لبنان در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۹۳۷

لبنان تا کنون برای حضور در کنفرانس بحرین که قرار است در تاریخ ۲۴ و ۲۵ ماه ژوئن به منظور بررسی طرح اقتصادی معامله قرن در منامه برگزار شود،‌ دعوت نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، لبنان تا کنون برای حضور در کنفرانس بحرین که قرار است در تاریخ ۲۴ و ۲۵ ماه ژوئن به منظور بررسی طرح اقتصادی معامله قرن در منامه برگزار شود،‌ دعوت نشده است.

 یک دیپلمات لبنانی تأکید کرد که اگر بیروت برای مشارکت در این کنفرانس دعوت شود،‌ به سه دلیل در آن شرکت نخواهد کرد چرا که هیچ مذاکره‌ای درباره طرح اقتصاد دولت فلسطین یا چیزی از این قبیل پیش از حل سیاسی مسأله و همچنین تعیین سرنوشت آوارگان فلسطینی در لبنان و علاوه بر آن مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل وجود نخواهد داشت.

این منبع تأکید کرد که طرح «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بازتاب مورد انتظار آنها را نخواهد داشت چرا که دولت فلسطین و بازرگانان فلسطینی این کنفرانس را رد کرده و اکثریت قریب به اتفاق آنها تمایلی به این کنفرانس ندارند. مخالفت آنها باعث تعجب کوشنر و تیم کاری او شده و این موضوع حتما بر بخش سیاسی معامله قرن نیز تأثیر خواهد گذاشت.

یکی از مقام‌های لبنانی تأکید کرد اگر امور به این منوال پیش رود،  بسیار سخت و دور از ذهن است که کنفرانس بحرین دستاوردی برای حل سیاسی مسأله فلسطین به همراه داشته باشد.

وی بر اهمیت وحدت موضع لبنان که نخستین ضامن هر نوع مذاکراتی در آینده با اسرائیل است،‌ تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز