خبرگزاری کار ایران

دفتر حقوق بشر سازمان ملل:

مردم کره‌شمالی برای زنده ماندن باید به مقام‌ها رشوه بدهند

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۵۶

دفتر حقوق بشر سازمان ملل از فساد فراگیر و سرکوب گسترده در کره‌شمالی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز -سه‌شنبه- در گزارشی اعلام کرد که مردم کره‌شمالی برای زنده ماندن باید به مقام‌ها رشوه بدهند. این گزارش همچنین از فساد فراگیر و سرکوب گسترده در این کشور خبر داد.

پیونگ‌یانگ در واکنش به این گزارش آن را جعلی و دارای انگیزه‌های سیاسی دانست. 

در این گزارش آمده است که مقام‌ها از مردمی که برای زنده ماندن تلاش می‌کنند، رشوه گرفته و آنها را تهدید به بازداشت و تعقیب قانونی می‌کنند. 

کره شمالی این گزارش را اشتباه دانست و آن را «سیاسی و دارای مقاصد شرورانه» خواند. 

کره‌شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این گزارش‌ها چیزی نیستند جز اطلاعات جعلی و همیشه بر اساس شهادت‌های به اصطلاح پناهندگان سیاسی نوشته شده‌اند که تحت فشار زندان این اطلاعات غلط را ارائه می‌دهند.»

«میشل باشله»، کمیسونر حقوق بشر سازمان ملل، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از تمرکز مداوم روی مسائل اتمی برای دور کردن توجه‌ها از وضعیت انسانی فاجعه‌بار میلیون‌ها نفر از مردم کره شمالی بسیار نگرانم.»

وی افزود: «حق دسترسی به غذا، سلامت، پناه، کار و آزادی جابه‌جایی جهانی و سلب‌ناشدنی است. اما در کره‌شمالی مردم عمدتا باید به توانایی‌شان در زمینه رشوه دادن به مقام‌ها تکیه کنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز