خبرگزاری کار ایران

یونیسف گزارش داد:

شمار حملات به مدارس افغانستان در سال ۲۰۱۸ سه برابر شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۳۰

یونیسف با اعلام این‌که حمله به مدارس در سال گذشته میلادی سه برابر شده است، گزارش داد که عملیات گروهک‌های تروریستی مانند داعش باعث شده بیش از هزار مدرسه در سراسر افغانستان همچنان بسته بمانند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری طلوع نیوز، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که شمار حملات به مدارس در افغانستان در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ سه برابر شد.

در گزارش یونیسف که امروز -سه‌شنبه- منتشر شد، آمده است که شمار حملات از ۶۸ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۱۹۲ در سال گذشته میلادی رسید. این نخستین‌بار از سال ۲۰۱۵  است که شمار حملات بر مدارس افزایش داشته است. 

«هنریتا فوره» مدیر اجرایی یونیسف، گفت: «در افغانستان تحصیلات در معرض حمله قرار دارد. حملات بی‌معنی به مدارس، قتل و زخمی کردن و ربودن معلمان و تهدید علیه تحصیل، امیدها و رؤیاهای یک نسل از کودکان را در معرض نابودی قرار داده است.»

در گزارش این سازمان آمده است که یکی از دلایل افزایش این حملات استفاده از مدارس به‌عنوان محل اخذ رای در انتخابات است. 

یونیسف اعلام کرد که حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار کودک افغان، یعنی حدود نیمی از جمعیت کودکان این کشور که به سن رفتن به مدرسه رسیده‌اند، از تحصیل محروم مانده‌اند.

در گزارش یونیسف آمده که عملیات گروهک‌های تروریستی مانند داعش باعث شده بیش از هزار مدرسه در سراسر کشور همچنان بسته بمانند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز