خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر سیاسی انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در گفت‌وگو با ایلنا:

منامه را با خون و جان خود، در صدر پایگاه‌های مبارزه علیه توطئه معامله قرن قرار می‌دهیم/ هدف واشنگتن ترسیم اسرائیل بزرگ بر روی نقشه جهانی است/ کشورها را به توقف نشست تمسخر‌آمیز «لعنت قرن» فرا می‌خوانیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۷۳۹

مدیر دفتر سیاسی ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین گفت: ملت بحرین در مقابل توطئه صهیونیست‌ها علیه فلسطین خواهند ایستاد. این نشست کاملا دروغین و خدعه‌آمیز بوده و ملت‌ها و سرنوشت آنها را در راستای جلب منافع آمریکا و اسرائیل مورد سوء استفاده قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا «ابراهیم العرادی» مدیر دفتر سیاسی انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در لندن است. وی در تشریح اهداف و سناریوهای نشست اقتصادی بحرین که با نام کارگاه اقتصادی قرار است به میزبانی منامه و با شراکت آمریکا ماه آینده برگزار شود،‌ گفت: نشست بحرین به نام کارگاه اقتصادی مطرح شده است اما در حقیقت موقوف به موضوع اقتصاد نبوده بلکه کاملا تحریک‌آمیز و سودجویانه است تا حکام سعودی و آل خلیفه و متحدان آنها از حقوق ملت‌هایشان سرقت کنند و به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بپردازند.

نشست بحرین به دنبال حذف مساله فلسطین است

العرادی تأکید کرد که ‌این نشست به دنبال آن است تا مسأله فلسطین را به صورت رسمی و غیر قابل بحث حذف کند و از میان بردارد. به تبع در اینجا ملت‌های بیدار و نخبگان فکری و به طور کل تمام کسانی که وجدان بیدار و آزادی خواه دارند، موضع‌گیری خواهند کرد. فلسطین در این نشست حضور رسمی و شبه‌رسمی نخواهد داشت و سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز هرگز در چنین نشستی حاضر نخواهد شد. تمام نهادها و سازمان‌های فلسطینی با انتشار بیانیه‌هایی موضع رسمی خود را کاملا شفاف بیان کرده‌اند. آنها این نشست را که از خلال آن موضوع فلسطین و قدس به سبک دلخواه آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، کاملا رد کرده‌اند.

ما همه را به توقف این نشست تمسخر‌آمیز فرا می‌خوانیم. ما در رأس ائتلاف ۱۴ فوریه تأکید می‌کنیم که ملت بحرین در مقابل این توطئه علیه فلسطین خواهند ایستاد. این نشست کاملا دروغین و خدعه‌آمیز بوده و ملتها و سرنوشت آنها را در راستای جلب منافع آمریکا و اسرائیل مورد سوء استفاده قرار می‌دهد.

آل خلیفه به دنبال تثبیت توطئه معامله قرن است

مدیر دفتر سیاسی انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در لندن اظهار داشت: آل خلیفه که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است،‌ می‌خواهد از درخواست‌های داخلی مردم که در انقلاب ۱۴ فوریه متبلور شده برای سرنگونی این رژیم دیکتاتوری فرار کند و به همین دلیل با هر دروغ و خدعه و نیرنگی به آمریکا پناه برده تا آنها را به واسطه چنین خوش خدمتی از این بحران و باتلاق خارج کنند. بنا بر این چنانچه از پیش نیز کاملا مشخص بود، به سرعت به دامان عادی‌سازی روابط با اسرائیل چنگ زده تا  آمریکا را راضی کرده و بقای حکومت خود را تضمین کنند. چرا که آمریکا و انگلیس و افکار عمومی عرب می‌دانند که آل خلیفه اگر حمایت آمریکا و مداخله عربستان و رژیم صهیونیستی نبود در همان ساعات اولیه انقلاب ۱۴ فوریه سقوط کرده بود.

وی تاکید کرد: همه به خوبی می‌دانند که آل خلیفه در بحرین هیچ محبوبیتی و مشروعیتی ندارند به همین دلیل آل خلیفه نخستین جهتی بود که برای معامله فلسطین در راستای رضایت آمریکا خیز برداشت و نخستین سهم را در تسویه موضوع فلسطین با عناوین دروغین چون اقتصادی و غیر اقتصادی داشته باشد. چنانچه گفتیم اقتصاد در این نشست هیچ مصداقی نداشته و دستاویز عاملان این توطئه برای تحریف افکار عمومی عرب و جهان است تا توطئه معامله قرن را تثبیت کنند.

مدیر دفتر سیاسی انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در لندن اظهار داشت: ما مردم بحرین در داخل و یا خارج از کشور تأکید می‌کنیم که با خون و جان خود، منامه را در صدر پایگاه‌های مبارزه علیه این خدعه غیر انسانی قرار خواهیم داد.

منامه پایتخت پاک و انسانی مقاومت است و اجازه نخواهیم داد با چنین عمل شومی برای تسویه موضوع فلسطین آلوده و نجس شود. 

ایران همیشه و همواره در کنار جنبش‌های آزادی‌بخش قرار داشته است

العرادی تأکید کرد که طبعا در این نشست سناریوهای فراوانی وجود دارد. آمریکا و صهیونیست‌ها و حکام عرب باید برای تثبیت حکم خود و برای اینکه ایران را در نظر افکار عمومی جهان به عنوان دشمن جلوه دهند و برای مقابله با نفوذ آن اعمال فشار کنند، این معامله فلسطین را به اسم معامله قرن تمام کنند. البته همه می‌دانند که ایران همیشه و همواره در کنار جنبش‌های آزادی‌بخش قرار داشته است. از جمله سناریوهای این نشست،‌ معامله رسمی فلسطین برای رژیم صهیونیستی است تا این مسأله کاملا فراموش و حق بازگشت برای فرزندان فلسطیینی به طور کامل سلب شود.

همه باید با وحدت کلمه در مقابل این دیکتاتوری فکری بسیج شوند

مدیر دفتر سیاسی انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در لندن ادامه داد: آنها می‌خواهند به مردم فلسطین در هر نقطه از جهان که باشند،‌ تابعیت همان مکان را بدهند. در اینجا سناریوهای فاجعه‌آمیزی وجود دارد چه بسا به دنبال حذف جنبش حماس یا حتی حذف سازمان آزادی‌بخش فلسطین باشند. اقتصاد در این نشست دست‌آویزی برای نابودی هر نوع فعالیت سیاسی آزادی خواهانه برای احقاق حقوق مردم فلسطین است. آنها در حال حاضر می‌خواهند با تکیه به عدم وجود قانون بین‌المللی در به رسمیت شناختن دولت و کشور فلسطین نام این کشور از نقشه جهان و اسلام و عرب و از ذهن و خاطره افکار عمومی جهان حذف کنند. پس سناریوی اصلی حذف کامل نام فلسطین بوده و این بسیار مهم و خطرناک است و در اینجا است که نقش نخبگان سیاسی و رسانه‌ها مشخص می‌شود. همه باید با وحدت کلمه در مقابل این دیکتاتوری فکری بسیج شوند. مرم فلسطین خطر بالای این نشست را به خوبی درک کرده و به همین دلیل از پذیرفتن و موافقت با این توطئه در ماه مبارک رمضان سرباز زده‌اند. 

نشست بحرین به دنبال مشروعیت‌بخشی به اسرائیل است

العرادی افزود:‌ این نشست هیچ نوع ارتباطی با فاکتورهای اسلامی و عربی و به طور کلی انسانی و یا دموکراتیک و اقتصادی ندارد. این یک نشست کاملا صهیونیستی است که از ورای آن به دنبال مشروعیت بخشی به حضور اسرائیل در خاک عربی و روابط با کشورهای عربی است.

اجازه تحقق اهدام شوم نشست «لعنت قرن» را نمی‌دهیم

وی در ادامه افزود:‌ با تأکید فراوان می‌گویم که معامله قرن هدف اول  آخر و گام قطعی این نشست به ظاهر اقتصادی است. ما مردم بحرین و ائتلاف ۱۴  فوریه چه در داخل یا خارج از کشور در مقابل این توطئه به اصلاح معامله قرن که در حقیقت «لعنت قرن» است، می‌ایستیم و اجازه نخواهیم داد که اهداف شوم آن محقق و عملی شود. 

سازمان‌ها و نهادهای سیاسی عربی و اسلامی نشست را تحریم کنند

العرادی تأکید کرد که تمام سازمان‌ها و نهادهای سیاسی عربی و اسلامی باید فریاد برآورند و این نشست را تحریم کنند و با وحدت کلمه موضع مقاوم و مخالف علیه آن اتخاذ کنند. از همه می‌خواهیم که در کنار مردم بحرین علیه این اقدام آل خلیفه که برای حکومت متزلزل خود دست به هر توطئه و نیرنگی می‌زند،‌ ایستادگی کند و اجازه تثبیت معامله قرن را ندهد. 

حکام خلیج‌فارس برای بقای تاج و تخت خود محبور به شرکت در نشست بحرین هستند

مدیر دفتر سیاسی ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین در پایان گفت: حکام خلیج‌فارس چه آنان که قبول داشته باشند یا نداشته باشند مجبور هستند که به عنوان بها و تاوان بقای تاج و تخت خود به صورت مستقیم در این نشست شرکت و زمینه‌های عملی معامله قرن را فراهم کنند که نه فقط از طریق پرداخت پول که باید سر سپرده تمام اوامر آمریکا و اسرائیل باشند.

هدف واشنگتن ترسیم اسرائیل بزرگ بر روی نقشه جهانی است

وی ادامه داد: نقشه آنها نه تشکیل دولت جدید که بلکه ترسیم اسرائیل بزرگ بر روی نقشه جهانی است. آنها می‌خواهند نام فلسطین و غزه حذف شود، می‌خواهند تمام مردم فلسطین را به اردن کوچ اجباری داده و تابعیت این کشور را به آنها دهند، می‌خواهند اسرائیل بزرگ را عملی کنند. 

العرادی از همگان خواست که خطر این نشست را با عنوان اقتصادی درک کنند؛ خطری که به حذف فلسطین و تمام جنبش‌های مقاومت چون حماس و در پایان ترسیم اسرائیل بزرگ بر روی نقشه جهانی تهدید می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز