خبرگزاری کار ایران

انتشار نفت از نفتکش الامجد به دریا

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۰۰۲

شرکت فنلاندی آیسی اعلام کرد که یکی از رادارهایش متوجه سرایت نفت از نفتکش الامجد دو روز پس از انفجار در آن شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری بی‌بی‌سی، شرکت فنلاندی آیسی اعلام کرد که یکی از رادارهایش متوجه سرایت نفت از نفتکش الامجد دو روز پس از انفجار در آن شده است. 

این نفتکش و سه کشتی دیگر در تاریخ ۱۲ ماه می در بندر الفجیره دچار سانحه و خرابکاری شدند. 

براساس تصاویر منتشرشده نمی‌توان دریافت که چه میزان نفت وارد آب شده، اما صحت این گزارش از سوی سرویس ماهواره‌ای کونسبرگ، شرکتی نروژی که در زمینه سرایت نفت به آب‌ها مهارت دارد، تایید شده است. 

«رافال مودرزوسکی» مدیر عامل شرکت آیسی، گفت: «در تصاویر ماهواره‌ای وجود نفت در سطح آب مشهود است، چراکه انعکاس سطح آب به امواج رادیویی را تغییر داده است.»

وی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: «نفت لایه‌ای را در سطح آب شکل می‌دهد. این قضیه چسبندگی سطح آب را دچار تغییر می‌کند و باعث می‌شود سطح روان‌تر شود. در نتیجه نفت موجود در سطح آب در تصاویر به صورت لکه‌ای تاریک نمایان می‌شود.»

 از آنجایی که گزارش‌ها حاکی از خالی بودن این نفتکش هنگام روی دادن انفجار است، احتمال می‌رود که این نفت برآمده از موتور کشتی باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز