خبرگزاری کار ایران

استراتژی نظامی جدید ناتو به بهانه تهدید هسته­‌ای روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۸۷۶

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از قصد این ائتلاف برای اتخاذ استراتژی جدید نظامی به منظور مقابله با تهدید هسته­‌ای روسیه در آینده برای نخستین بار طی چند دهه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد که ناتو قصد دارد برای نخستین بار طی دهه­‌های گذشته استراتژی نظامی جدید را برای مقابله با تهدید هسته­‌ای روسیه در آینده اتخاذ کند.

استولتنبرگ گفت: «کارشناسان نظامی ما این هفته استراتژی نظامی جدیدی را برای ناتو تعیین می‌کنند».

وی افزود: «ما از آمادگی کامل برای دفاع و تضمین ثبات در آینده سخن می­‌گوئیم. این موضوع، برخی مواقع  مستلزم تعریف مفاهیم نظامی جدید است».

ناتو توان هسته‌­ای روسیه برای  گسترش موشک­‌ها و سلاح­‌های هسته­‌ای در اروپا را بهانه قرار داده است. این در حالی است که  مقام‌های روسیه بارها و بارها تأکید کرده­‌اند که سلاح هسته­‌ای را فقط به عنوان یک ابزار بازدارنده می­‌دانند و این کشور هرگز از آنها استفاده نخواهد کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد که تئوری هسته‌­ای کشورش به اعمال ضربه پیشگیرانه تصریح نکرده و مسکو سلاح هسته­‌ای را فقط در جایگاه پاسخ مورد استفاده قرار خواهد داد.

با این وجود، ‌نمایندگان ناتو،‌ مسکو را بارها به گسترش برنامه­‌های استفاده از سلاح هسته­‌ای متهم کرده‌­اند. «کورتیس اسکاپاروتی» فرمانده نیروهای مشترک ناتو در اروپا در ماه مارس گذشته بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد که حمله موشکی پیشگیرانه امکان تحقق پیروزی­‌های سریع بر همسایگان ضعیف­‌تر را برای مسکو فراهم می­‌کند.

همزمان،‌ آمریکا عضو بزرگ‌تر ناتو تفکر اعمال ضربه پیشگیرانه را رد نکرده و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای آمریکایی در مجلس سنا به طور آشکار گفت: «این سیاست،‌ کار دشمن را برای حمله به آمریکا سخت می­‌کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز