خبرگزاری کار ایران

تشدید تنش در پایتخت اندونزی پس از درگیری‌های شبانه

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۸۸

پلیس اندونزی از کشته شدن دست کم یک نفر در درگیری‌های شب گذشته- سه‌شنبه- در جاکارتا در تظاهرات مخالفت‌آمیز با انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،  پلیس اندونزی از کشته شدن دست کم یک نفر در درگیری‌های شب گذشته- سه‌شنبه- در جاکارتا در تظاهرات مخالفت‌آمیز با انتخاب مجدد رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

نیروهای پلیس ضد شورش از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن جمعیت حاضر در مرکز جاکارتا در ساعات اولیه امروز -چهارشنبه- استفاده کرد اما تظاهر کنندگان به سمت پلیس سنگ و نارنجک پرتاب کردند. 

پیش از این، معترضان برخی غرفه‌های بازار و همچنین تعدادی خودرو را آتش زدند. 

هنوز آمار زخمی‌های احتمالی بین تظاهر کنندگان و عناصر پلیس مشخص نشده است، اما «دیدی پرسیتو» سخنگوی پلیس ملی اندونزی اعلام کرد که مقامات در حال تحقیق درباره گزارش‌ها از قتل یک تظاهر کننده به ضرب گلوله هستند. وی شلیک گلوله توسط پلیس را تکذیب کرد. 

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «ما در صدد تحقیق هستیم اما باید تکرار کنم که افسران پلیس مجهز به گلوله نیستند».

سخنگوی پلیس اندونزی در ادامه افزود که نزدیک به ۲۰ نفر بازداشت شده‌اند. 

همچنین یک افسر سابق نیروهای ویژه در تلاش برای قاچاق اسلحه به سمت تظاهرات بازداشت شد. 

قطار مسافری اصلی به صورت موقت بسته شد. همچنین برخی راه‌ها و مسیرها در بخش‌هایی از شهر «المترامیة»  و نیز برخی فروشگاه‌ها، محله‌ها و مدارس نیز بسته شدند.

مقامات پلیس بیش از ۳۰ هزار نیروی نظامی را در سراسر جاکارتا برای آماده‌باش پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات مستقر کرده‌اند.

کمیته انتخابات اندونزی تأکید کرد که «جوکو ویدودو» در انتخابات ۱۷ آوریل بر «ویپرابوو سوبیانتو»، از ژنرال‌های سابق نیروهای ویژه پیروز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز