خبرگزاری کار ایران

فشار نمایندگان دموکرات برای استیضاح دونالد ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۰۳۶

برخی از سرشناس‌ترین چهره‌های جبهه ۲۳۵ نفره دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان اکنون از استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا طرفداری می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، پس از آن‌که «دان مک‌گان» مشاور کاخ سفید، جلسه شهادت در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان را به تعویق انداخت، رهبران دموکرات این مجلس روز گذشته -سه‌شنبه- با درخواست‌های بسیاری برای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، مواجه شدند. 

برخی از سرشناس‌ترین چهره‌های جبهه ۲۳۵ نفره دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان اکنون از استیضاح طرفداری می‌کنند؛ از اعضای پرنفوذ و رؤسای کمیته‌ها گرفته تا اعضای کلیدی کمیته قضایی که صلاحیت آغاز استیضاح را دارند. 

«جیمی راسکین»، از اعضای تیم رهبری مجلس و همچنین کمیته قضایی، گفت: «شواهد بسیاری از بزه و جرایم سنگین در اختیار داریم.»

این در حالی است که راسکین پیشتر خواستار رعایت احتیاط در مقوله استیضاح شده بود، اما اکنون می‌گوید که این اقدام یک ضرورت است. 

دموکرات‌ها از سنگ‌اندازی‌های کاخ سفید بر سر تحقیقات‌شان به تنگ آمده‌اند، از جمله بی‌توجهی به دادخواست‌ها برای ارائه شهادت و مدارک. 

راسکین گفت: «بسیار ناراحت‌کننده است که رئیس‌جمهوری بخشی از حکومت را در تاریکی نگه می‌دارد و از همکاری با دادخواست‌ها و خواسته‌های قانونی برای دریافت اطلاعات سر باز می‌زند.»

«جاستین آماش»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، دموکرات‌ها را به پیش‌برد استیضاح تشویق می‌کند. او نخستین جمهوری‌خواهی بود که پس از خواندن گزارش «رابرت مولر»، دادستان ویژه پرونده دست داشتن احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶، اعلام کرد که رئیس‌جمهور باید استیضاح شود. 

دموکرات‌ها قرار است امروز پشت درهای بسته درباره استیضاح جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز