خبرگزاری کار ایران

گوگل تجهیز شرکت هوآوی به تراشه­‌های الکترونیک را تعلیق کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۰۹

در پی قرار گرفتن شرکت هوآوی در لیست سیاه تجارت با آمریکا، گوگل تجهیز این شرکت به تراشه‌های الکترونیک را تعلیق کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی،‌ خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که شرکت­‌های صنعت قطعات الکترونیک آمریکا (اینتل، ‌کوالکم، ‌برد کام و سیلینکس» به کارمندان خود اعلام کرده‌­اند که تا اطلاع ثانوی شرکت هوآوی را به  قطعات خود مجهز نمی­‌کنند.

تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعمال محدودیت‌­های فوری بر هوآوی مانع بزرگی برای دستیابی این شرکت چینی به تکنولوژی شرکت­‌های آمریکایی بدون موافقت دولت می­‌شود.

تصمیم شرکت­‌های مذکور به مفهوم توقف دستیابی هوآوی به تجهیزات اصلی مورد نیاز برای گسترش سیستم‌­های مختلف چون کامپیوتر و گوشی موبایل و غیر آن می‌­شود.

انتظار می‌­رود که این ممنوعیت تجاری موجب وارد آمدن آسیب­های بزرگی به قدرت هوآوی برای انجام فعالیت­‌های خود شود چرا که این شرکت چینی به تراشه­‌های اینتل در کامپیوتر و گوشی‌­های ساخت خود تکیه می‌­کند.

هوآوی احتمالا مجبور به جست‌و‌جوی گزینه­‌های جدیدی برای تأمین نیازهای الکترونیک خود شود یا اینکه بخش بزرگی از زمینه­‌های فعالیت خود را واگذار کند و این موضوع، ‌خوشایند چین نبوده و عقب‌نشینی هوآوی می­‌تواند آثار دراز مدتی را بر اقتصاد چین داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز