خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

برای حضور در دو نشست مکه دعوت نشدیم/ ایران به دنبال بی‌ثباتی در منطقه نیست

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۲۲

قطر اعلام کرد که دعوتی برای حضور در دو نشست اضطراری عربی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که قرار است در تاریخ ۳۰ ماه می در مکه برگزار شود،‌ دریافت نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار،‌ «احمد بن سعید الرمیحی» مدیر دفتر رسانه‌ای در وزارت خارجه قطر امروز- دوشنبه- به نقل از «سلطان بن سعید المریخی» وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد: «دوحه همچنان منزوی است و هیچ دعوتی برای حضور در دو کنفرانس یا نشست کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عربی در مکه دریافت نکرده است». 

وزیر خارجه قطر طی سخنرانی در حاشیه جشن صدور گزارش سالانه صندوق توسعه این کشور برای سال ۲۰۱۸ به «عادل الجبیر» همتای سعودی خود که دوحه را به اهانت به کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و دخالت در امور آنها و حمایت از افراط‌گرائی متهم کرده است، حمله کرد. 

مریخی اظهارات الجبیر را درام فاسدی توصیف کرد که در هر جلسه یا کنفرانس مطبوعاتی از زمان آغاز تحریم تکرار کرده و هیچ سندی برای آن ارائه نمی‌دهد.

وی تأکید کرد که دوری کشورهای منطقه از رژیم های کودکانه به حل همه مشکلات منطقه کمک می‌کند.

این وزیر قطری در پایان با اشاره به تنش موجود در خلیج‌فارس و ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که دوحه اعتقادی ندارد که ایران دنبال جنگ یا ایجاد بی‌ثباتی در منطقه باشد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز