خبرگزاری کار ایران

تعلیق انتخابات شوراهای استان‌های عراق تا سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۰۱

کمیته مناطق و استان‌های اقلیم در شورای نمایندگان از تعلیق انتخابات شورای استان‌ها تا سال آینده خبر داد.

این در حالی است که کمیته قانونی پارلمان این موضوع را تأیید کرده اما کمیته عالی مستقل انتخابات از سخت بودن انجام چنین انتخاباتی در زمان مقرر در ماه نوامبر ۲۰۱۹  پس از گذشت زمان تعیین شده توسط این کمیته برای انجام اصلاحات و تغییرات لازم در قانون انتخابات شوراهای استان‌ها خبر داد.

«شیروان الدوبردانی» عضو کمیته مناطق در پارلمان عراق گفت: «توافق اولیه بین عادل عبدالمهدی،‌ نخست‌وزیر و کمیته عالی مستقل انتخابات برای تعلیق انتخابات شورای استان‌ها که قرار بود در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شود، به ماه آوریل سال ۲۰۲۰ موکول شده است».

«صائب خدر» عضو کمیسیون قانونی پارلمان نیز تأکید کرد: «تعلیق انتخابات شوراهای استان‌ها از بعد فنی قطعی شده است».

خدر در بیان دلیل این تأخیر در روند اجرای انتخابات گفت‌: «به دلیل وجود ملاحظاتی پس از جلسه کمیته با اعضای شورای کمیسیون که بر لزوم اجرای اصلاحاتی در قانون انتخابات در مدت معلوم تأکید شده بود، بنابراین انتخابات بر اساس زمانی که دولت تعیین می‌کند، به تعویق می‌افتد». 

«معتمد الموسوی» عضو کمیته عالی انتخابات گفت: «این کمیته پیش از این زمانی را برای برگزاری انتخابات شوراهای استان‌ها در تاریخ ۱۶ ماه نوامبر سال جاری پیشنهاد داده و اکنون برای دریافت تأیید دولت به این نهاد ارجاع شده است».

موسوی گفت: مهمترین تغییرات و اصلاحات، ‌لزوم جدا شدن انتخابات شوراهای قضائی از شوراهای استان‌ها به دلیل وجود موانع فنی برای اجرای همزمان آنها است؛ همچنین لزوم جدائی رأی‌گیری خصوصی از رأی‌گیری عمومی پس از کسب اجازه قانونی برای برگزاری آنها در یک روز نیز از جمله تغییرات پیشنهادی است، چرا که این کمیته نمی‌تواند از حدود یک میلیون رأی‌دهنده در وزارت کشور و دفاع همراه با رأی دهنگان عادی رأی گیری کند» .  

وی افزود: «تغییر پیشنهادی دیگر موضوع شمارش آرا به صورت الکترونیک یا به صورت دستی است که پیشنهاد شده شمارش الکترونیک جایگزین شمارش دستی شود». 

موسوی در پایان گفت: «کمیته عالی انتخابات درخواست‌های خود را به پارلمان ارائه داده و دیدگاه خود را درباره لزوم انجام تغییرات و اصلاحات در بازه زمانی تا شروع ماه آوریل تثبیت کرده است، چرا که این کمیته دارای یک جدول زمانی تعیین‌شده برای انجام گام‌های بعدی در عملیات انتخابات است». 

وی تأکید کرد که ادامه تأخیر در روند رأی‌گیری  برای این اصلاحات قطعا برگزاری انتخابات در زمان پیشنهادی آینده را سخت خواهد کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز