خبرگزاری کار ایران

دیدار محرمانه هیأت سعودی از سودان

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۳۶۷

برخی منابع آگاه سودان گزارش دادند که معاون وزیر دفاع سعودی اخیرا در رأس هیأتی بلند پایه به خارطوم سفر و به صورت محرمانه با اعضای شورای نظامی سودان دیدار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، منابع آگاه سودان گزارش دادند که‌ «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی اخیرا در رأس هیأتی بلند پایه به خارطوم سفر و با اعضای شورای نظامی این کشور دیدار کرده است. آنها هیچ  جزئیاتی از این دیدار ارائه نداده و اسامی افراد حاضر در این هیأت همراه را فاش نکردند.

این منابع تأکید کردند که دیدار خالد بن سلمان از خارطوم به صورت کاملا محرمانه انجام شده است اما این منابع همچنین به طور دقیق مشخص نکردند که این هیأت با چه افرادی در سودان دیدار کرده و اینکه آیا با افرادی غیر از شورای نظامی نیز دیدار داشته یا خیر.

سفر خالد بن سلمان در میان اطلاعات و اخبار ضد و نقیض از نقش عربستان سعودی و امارات در سودان و تلاش‌ها برای دخالت در امور این کشور در جهت هدایت انقلاب پس از سرنگونی «عمر البشیر» رئیس جمهوری مخلوع و افراد نظامش صورت گرفته است.  

این دیدار همچنین به دنبال افشای اخباری از دیدار هیأت مشترک بلند پایه اماراتی- سعودی به خارطوم بدون اعلام هویت اعضای آن یا ارائه جزئیاتی از مذاکرات آنها صورت گرفته است. علاوه بر این گروه دیگری به ریاست «محمد دحلان» از رهبران سابق جنبش «فتح» که در حال حاضر مشاور امنیتی «محمد بن زاید» ولیعهد أبوظبی است، نیز به خارطوم سفر کرده است.

یک مقام سودانی که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت:‌«محرمانه بودن این دیدارها و عدم افشای هویت اعضای هیأت‌های سفر کننده، شک و تردیدها و پرسش‌های فراوانی را در محافل سیاسی خارطوم برانگیخته است به گونه‌ای که چنین احساس می‌شود که عربستان و امارات تلاش می‌کنند همان نقشی را که در مصر بازی کرده و موجب کودتای نظامی و به قدرت رسیدن «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری این کشور شد، عینا در سودان نیز تکرار کنند. 

مقام مذکور با اشاره به اینکه محرمانه بودن این دیدارها محتوای آنها را مورد شک و ترید قرار می‌دهد، این پرسش¬ها را مطرح کرد که: «این گروه‌ها از چه می‌ترسند» و «چرا عربستان و امارات از اعلام خبر این دیدارها و افشای مضمون آنها واهمه دارند»؟

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز