خبرگزاری کار ایران

انتقاد مجلس نمایندگان آمریکا از ترکیه به دلیل روابط موشکی با روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۲۷

اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ترکیه خواستند که معامله خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ روسیه را کنار بگذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ‌نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا از ترکیه خواستند که برنامه خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ روسیه را رها کند. 

«الیوت انجیل» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته -چهارشنبه- گفت: «دوستی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه غیرقابل قبول است».

اعضای مجلس نمایندگان، طرح قانونی را ارائه دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه را به اجتناب از هر نوع رابطه نظامی با روسیه که ممکن است شراکت واشنگتن- آنکارا را تهدید و به نقش ترکیه در ناتو آسیب وارد کند، فرا می‌خواند.

مقام‌های آمریکایی از ترکیه خواستند معامله خرید موشک‌های اس- ۴۰۰ را لغو کند؛ چراکه در غیر اینصورت وضعیت خود را به عنوان خریدار جنگنده‌های «اف- ۳۵» به مخاطره می‌اندازد.

مقام‌های واشنگتن معتقدند که طرح‌های ترکیه برای خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰، سلامت و امنیت جنگنده‌های «اف۳۵» را تهدید می‌کند. آنها از آنکارا خواستند که به جای خرید سامانه موشکی روسیه، سامانه دفاع موشکی آمریکا را خریداری کند. 

اعضای کنگره از ابزارهای مختلفی برای اقناع آنکارا به منظور لغو معامله تسلیحاتی با مسکو استفاده کردند که از آن جمله می‌توان به طرح قانونی ممنوعیت دولت برای ارائه هزینه‌های تحویل جنگنده‌های «اف ۳۵» به ترکیه  اشاره کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز