خبرگزاری کار ایران

تبعیض جنسیتی در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۱۴۴

در کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به کارکنان زن کمتر از مردان حقوق تعلق می‌گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، براساس پرونده‌ای که روز گذشته -دوشنبه- در دادگاهی در آمریکا به ثبت رسید، در کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به کارکنان زن کمتر از مردان حقوق تعلق می‌گرفت. یکی از این افراد «اوماروسا نیومن»، مشاور پیشین کاخ سفید، بود. 

این پرونده که بخشی از یک شکایت بزرگ‌تر است، براساس یک تحلیل نشان می‌دهد که زنان مشغول به کار در کازار انتخاباتی ترامپ، به‌جز «تعداد انگشت‌شماری» از کارکنان عالی‌رتبه،‌ ماهیانه به طور متوسط سه هزار و ۸۶۵ دلار حقوق می‌گرفتند، حال آن‌که میانگین حقوق مردان چهار هزار و ۵۶۸ دلار بود. 

در این شکایت آمده که کارزار ترامپ «سیاستی مشترک برای پرداخت حقوق کمتر به زنان نسبت به مردان برای کاری یکسان داشت.»

«آلوا جانسون»، از کارکنان کارزار ترامپ که این شکایت را در دادگاهی در فلوریدا مطرح کرده است، مدعی شده که این تبعیض برآمده از نژاد و جنسیت بود. 

در این شکایت جانسون از دیگر کارکنانی نام برده که به خاطر جنسیت خود برای کاری مشابه حقوق کمتری نسبت به مردان دریافت می‌کردند. در متن این شکایت آمده است که وی از ژانویه تا آگوست سال ۲۰۱۶ ماهیانه سه هزار دلار و در ماه‌های بعدی فعالیت در کارزار ماهی چهار هزار دلار حقوق می‌گرفت که «نسبت به حقوقی که کارکنان مرد برای همان میزان از مسئولیت یا حتی کمتر از آن دریافت می‌کردند بسیار پایین‌تر بود.»

جانسون همچنین از ترامپ به این خاطر که کوشیده به‌زور او را ببوسد، شکایت کرده است. کاخ سفید این اتهام را رد کرده و آن را مغایر با شهادت شاهدان عینی دانست. 

کاخ سفید هنوز واکنشی به شکایت جانسون در زمینه تبعیض در پرداخت حقوق نشان نداده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز