خبرگزاری کار ایران

درخواست نمایندگان پارلمان فرانسه برای تحقیق درباره روابط بنن با لوپن

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۸۵۹

تعدادی از اعضای پارلمان فرانسه پس از انتشار تحقیق شبکه «فرانس۲» درباره روابط رهبر حزب افرا‌گرای ملی با مشاور سابق رئیس جمهوری آمریکا،‌ خواستار تشکیل کمیته پارلمانی برای تحقیق درباره این حزب شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ پس از انتشار تحقیق شبکه «فرانس۲» درباره روابط «مارین لوپن» رهبر حزب تجمع ملی فرانسه با «استیو بنن»‌ مشاور سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار تشکیل کمیته‌ای پارلمانی برای تحقیق درباره این حزب شدند.

در تحقیق مذکور آمده است که در این فیلم می‌بینیم که رهبران حزب تجمع ملی فرانسه از جمله لوی آلیو و جروم رفییر، به استیو بنن پیشنهاد می‌دهند در نشست‌های منظمی با مارین لوپن و مقام‌های بلندپایه فرانسه حضور داشته باشد. این فیلم برگرفته از فیلم‌هایی است که «آلسون کلیمن» مستندساز مشهور آمریکایی درباره استیو بنن ساخته است. 

در این فیلم همچنین بخشی از فیلم نشست لندن بین استیو بنن و لوئیس آلیو و جروم رفییر پخش شده که در حال صحبت درباره نیازهای مالی حزب تجمع ملی هستند. 

مارین لوپن آنچه را که به تعبیر خود «مانور سیاسی و انتخاباتی پست از جانب گروه بازنده» توصیف کرده است، محکوم کرد. مقصود وی حزب «جمهوری پیشرو» منتسب به «امانوئل ماکرون» است که برخی نظر سنجی‌ها با حزب لوپن برابر می‌دانند بلکه حتی حزب تجمع ملی را پیشتاز می‌دانند.   

لوپن تأکید کرد که دلیلی برای نگرانی حزبش وجود ندارد و گروه مذکور در گزارش، مجموعه‌ای از مسئولان بلند پایه و بازرگانان مشهور و مشاوران محرمانه حزب بوده‌اند.

لوپن به دعوت استیو بنن برای دیدار حضوری اعتراف کرد البته وی تأکید کرد که این دیدار بر اساس این گزارش صورت نگرفته است.  

استیو بنن در مراسم افتتاحیه کنفرانس «تأسیس مجدد» حزب مارین لوپن در ماه مارس ۲۰۱۸ حضور داشته است. در این کنفرانس نام حزب لوپن از «جبهه ملی» به «تجمع ملی» تغییر پیدا کرد. 

در این کنفرانس،‌مشاور سابق ترامپ به طرفداران لوپن وعده تحقق پیروزی‌هایی را داده و گفته بود: «تاریخ در کنار ماست و ما را به سمت پیروزی دیگر به پیش می‌برد». 

وی در ادامه گفته بود که با دیدگاه لوپن موافق است و حزب وی بخشی از جنبش بزرگ‌تر فرانسه و ایتالیا و کل اروپاست. 

بنن مؤسسه‌ای را با عنوان «جنبش» در بروکسل با هدف تشکیل تشکل‌های مختلف راست افراطی در سراسر اروپا و جذب نمایندگان پارلمانی اروپا تأسیس کرده است. بنن از ورای این جنبش به دنبال رقابت با مؤسسه چپ «اوپن سوسایتی» تحت نظارت «جرج سوروس» میلیاردر آمریکایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز