خبرگزاری کار ایران

نه عراق نه سوریه؛ البغدادی کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۷۷۸

پس از کاهش اماکن احتمال حضور سرکرده گروه تروریستی داعش از ۱۷ مکان به چهار مورد، یک کارشناس امنیتی ادعا کرد که وی در ناحیه دور افتاده‌ای در کشوری دیگر غیر از سوریه و عراق حضور دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ پس از آنکه گروه تروریستی داعش اخیرا یک فایل تصویری را منتشر کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه برای نخستین بار پس از گذشت پنج سال در آن ظاهر  شده بود، برخی مقامات،‌ اماکن احتمالی حضور وی را از ۱۷ مکان به چهار مورد کاهش داده‌اند.

روزنامه «دیلی میل» انگلیس به نقل از «زید حمید»، عضو مرکز پژوهش‌های «پرس تکس» در پاکستان نوشت که احتمالا البغدادی از پناهگاهش در سوریه و عراق، فرار کرده و احتمالا به افغانستان گریخته است. 

حمید که جنگ افغانستان و شوروی را به یاد دارد، با استفاده از فیلم اخیر منتشر شده از بغدادی، درباره برخی اشیاء موجود در اتاق سرکرده داعش پرسش‌هایی را مطرح کرده و گفت: «به فرش و بالش‌های آن نگاه کنید. او فعلا در افغانستان است».

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق درماه آوریل گذشته گفت: «ویدیوئی که سرکرده داعشی در آن ظاهر شده، ‌در منطقه‌ای دور افتاده ضبط شده است». 

عبدالمهدی مشخص نکرد که این منطقه دور افتاده در کدام نقطه است اما «هشام الهاشمی» مشاور امنیتی دولت عراق گفت: «مقام‌های عراقی اماکن احتمال حضور بغدادی را از ۱۷ مورد به چهار مورد کاهش داده‌اند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز