خبرگزاری کار ایران

تخریب انبارهای مهمات گروه تروریستی داعش در عراق

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۳۴۱

دستگاه‌های امنیتی عراق امروز- یکشنبه- سه مخفیگاه متعلق به گروه تروریستی داعش را به همراه مهمات بسیار خطرناک موجود در آن و سلاح‌های فراوان، در کرکوک واقع در شمال بغداد منهدم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق امروز- یکشنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: « واحدهای اطلاعاتی پلیس فدرال با همکاری اداره اطلاعات وزارت کشور دو مخفیگاه متعلق به گروه تروریستی داعش در دره زغیتون، واقع در استان کرکوک را ضبط و ثبت کردند».

معن گفت: «انبار نخست شامل سه دستگاه انفجاری بود که همگی منهدم و انبار نیز تخریب شد. 

وی در ادامه افزود: «انبار دوم شامل یک اتاق زیر زمینی با ۶ دستگاه انفجاری، ‌سه فندک، پتو، تشک، تجهیزات نظامی، ظروف پخت و پز، کابل برق و ماشین حساب‌های الکترونیکی بود».

وی هشدار داد که مواد منفجره منهدم و اماکن مذکور تخریب شدند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز تأکید کرد که واحدهای اطلاعاتی با همکاری نیروهای امنیتی یک انبار دیگر در روستای «سماکه» را یافته و در آن بسیاری از وسایل و مواد منفجره و دستگاه‌های الکترونیک متعلق به عناصر داعشی را پیدا کردند.

وزارت کشور عراق پیش از این اعلام کرده بود که واحدهای اطلاعاتی پلیس با همکاری اداره اطلاعات این وزارتخانه با توجه به اعتراف دو متهم دستگیر شده توانستند یک از تروریست‌ها در استان کرکوک رادستگیر کنند. 

وی توضیح داد که این تروریست در منطقه «بنجا علی» در کرکوک دستگیر شد و اظهارات متهم تأیید و برای ادامه بازجوئی به دستگاه قضا ارجاع داده شد. 

بخش اطلاعات امنیتی عراق، روز چهارشنبه، اول ماه می از انجام عملیات نیروهای عراقی در تعقیب بقایای تروریسم در استان کرکوک، که نفت‌خیز ترین شهر عراق محسوب می‌شود،‌ خبر داد.

در بیانیه این بخش آمده است: «بر اساس اطلاعات موجود،‌ نیروهای فرماندهی عملیات ویژه دومین عملیات ویژه مبارزه با تروریسم در کرکوک را انجام دادند».

عراق در ماه دسامبر ۲۰۱۷ از آزادسازی کامل اراضی این کشور از سیطره داعش خبر داد.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز