خبرگزاری کار ایران

روزنامه سان:

ابوبکر البغدادی به افغانستان رفته است

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۷۹

گمانه‌زنی‌ها نشان از آن دارد که سرکرده گروهک تروریستی داعش به شرق افغانستان، موسوم به ولایت خراسان، گریخته و به دیگر سرکرده‌های داعش و تروریست‌های این گروهک پیوسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه سان، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروهک تروریستی داعش، از مخفیگاه خود در عراق یا سوریه به افغانستان رفته است.

گمانه‌زنی‌ها نشان از آن دارد که البغدادی به شرق افغانستان، موسوم به ولایت خراسان، گریخته و به دیگر سرکرده‌های داعش و تروریست‌های این گروهک پیوسته است.

«زید حمید»، از بنیانگذاران اندیشکده «برس‌ترکس» معتقد است که در آخرین پیام ویدئویی البغدادی، اسباب و اثاثیه مخصوص به این منطقه به چشم می‌خورد.

این سرباز پیشین جنگ شوروی-افغانستان در پیامی توئیتری اعلام کرد: «این قضیه از آخرین ویدئوی البغدادی مشهود است.»

وی افزود: «به مدل فرش و مخده‌ها توجه کنید... آیا البغدادی به افغانستان رفته است؟»

با این حال این مدعای حمید اندکی بعید به نظر می‌رسد، چراکه البغدادی برای رسیدن به افغانستان باید از ایران بگذرد.

این مدعا همچنین در تضاد با نظر «هشام الهاشمی»، متخصص گروه‌های افراطی در عراق، قرار می‌گیرد که معتقد است البغدادی همچنان در سوریه یا عراق مخفی شده است.

وی گفت که پیام ویدئویی اخیر البغدادی نشان می‌دهد که او تنها ممکن است در چهار محل پنهان شده باشد.

الهاشمی در گفت‌وگو با شبکه خبری روداو گفت: «عراق از سال ۲۰۱۸، با همکاری مرکز فرماندهی عملیات ویژه آمریکا، به دنبال البغدادی می‌گردد»

وی افزود: «از ۱۷ محلی که البغدادی می‌تواند در آن‌ها پنهان شود، ۱۳ مکان حذف شده‌اند.»

این تحلیل‌گر معتقد است که بیابان‌های استان الانبار، وادی حوران و حمص از جمله مکان‌هایی هستند که البغدادی ممکن است در آن پنهان شده باشد. دیگر گزینه مورد نظر، عربستان سعودی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز