خبرگزاری کار ایران

تهدید اتحادیه مشاغل سودان علیه شورای نظامی:

یا دولت مدنی یا انقلاب ابدی

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۰۸

اتحادیه مشاغل سودان سندیکای غیر رسمی شورای نظامی انتقالی را تهدید و اعلام کرد که قصد دارد به مهلت این شورا در بازه زمانی تعیین شده برای اجرای خواسته‌ها در انتقال قدرت به شهروندان پایان دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ اتحادیه مشاغل سودان عصر روز گذشته -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای شورای نظامی انتقالی سودان را تهدید کرد که قصد دارد مهلت تعیین شده برای انتقال قدرت به دولت مدنی را پایان دهد و بر اساس اعلام نیروهای جبهه آزادی و تغییر تا زمان بازگشت قدرت به مردم، به مقاومت مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهند.

این اتحادیه در بیانیه منتشر شده نوشت: «هیچ گزینه‌ای وجود ندارد، یا دولت مدنی یا انقلاب ابدی». در این بیانیه تأکید شده است که آنها هرگز حکومت نظامی دیکتاتور مآب دیگری را که در حقیقت همان جوهر قبل با جابه‌جائی شخصیت‌هاست را نخواهند پذیرفت.

این اتحادیه با تاکید بر موافقت ویژه با تشکیل شورای حاکمیتی با اکثریت مدنی و ریاست مدنی که فقط به مسأله دفاع و امنیت اختصاص یابد، تأکید کرد که البته باید نظام پارلمانی این کشور حاکمیت انفرادی شورای حاکمیتی را محدود کند تا مصداق عینی یک پارلمان انقلابی بوده و عملکرد آن، کنترل و نظارت بر دستگاه اجرائی و شورای حاکمیتی علاوه بر همان وظیفه قانونگذاری و تشکیل کمیته برای وضع قانون همیشگی در کشور باشد. 

در این بیانیه بر استقلال قدرت قضائی و پاکسازی آن از عناصر رژیم سابق تأکید شده است تا استقلال قدرت قضائی حفظ شود و عدالت انتقالی و قصاص برای کشتگان و آسیب‌دیدگان از عملکرد این رژیم در ۳۰ سال گذشته تحقق یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز