خبرگزاری کار ایران

سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ؛ دغدغه اصلی نامزدهای حزب دموکرات

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۶۷۷

سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا، از جمله مسائل مورد بحث برای نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ خود را برای پرسش در خصوص سیاست‌های اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، آماده می‌کنند. پاسخ آنان به رشد اقتصادی دوران ترامپ این است که این پیشرفت، نتیجه سیاست‌های اقتصادی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا است. 

در دوران صدارت ترامپ، بیکاری با کاهشی بسیار به سه و شش دهم درصد رسیده و بازار سهام نیز شاهد رشدی بی‌سابقه بوده است، اما دموکرات‌ها معتقدند که این نتیجه سیاست‌های اعمال‌شده از سوی رئیس‌جمهوری پیشین این کشور است. 

«اریک سواول»، نماینده کالیفرنیا و از تندترین منتقدان ترامپ در کنگره، گفت: «ترامپ این شانس را داشت که همزمان با رشد بی‌سابقه اشتغال در آمریکا که نتیجه سیاست‌های باراک اوباما بود، پای به کاخ سفید گذاشت.»

وی افزود: «ترامپ توانسته به‌رغم کاهش مالیات ثروتمندان،‌ جنگ تجاری‌اش با چین و بی‌ثباتی شدید در دولتش، از این نتایج بهره ببرد».

از سوی دیگر، جمهوری‌خواهان نیز از این دیدگاه دموکرات‌ها انتقاد می‌کنند و می‌گویند که جبهه مخالف تحمل حسن‌شهرت یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه را ندارد. 

«کایلی مک‌انی» دبیر رسانه‌ای کارزار انتخاباتی ترامپ، گفت که المان‌های رشد اقتصادی برآمده از روی برگراندن رئیس‌جمهور از سیاست‌های دوران اوباما و کاهش مالیات‌های برآمده از تولید ناخالص ملی است. 

وی افزود: «هیچ تعجبی ندارد که دموکرات‌ها، پس از هشت سال خیانت به کارمندان و دردآفرینی برای طبقه متوسط، تلاش دارند اثرات مثبت اقتصاد ترامپ را به نام خود بزنند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز