خبرگزاری کار ایران

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا برای اعمال فشار بر مادورو

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۶۴۳

دولت آمریکا روز گذشته- جمعه- در تلاش برای افزایش فشارهای اقتصادی بر رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا دایره تحریم ها علیه این کشور را به بخش‌های دفاعی و امنیتی گسترش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته- جمعه- با افزودن بخش های دفاعی و امنیتی به حوزه تحریم های ونزوئلا تلاش کرد که فشارهای اقتصادی بر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی این کشور را افزایش دهد.

کاخ سفید به ویژه پس از شکست کودتای هفته گذشته به رهبری «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و مورد حمایت آمریکا به شدت اصرار داد که نشان دهد قدرت محرکه آن از چهار ماه پیش در حمله علیه مادورو ضعیف‌تر نشده است.

به رغم تحریم‌های شدید آمریکا در بخش نفت در کشوری که عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است، مادورو همچنان زمام قدرت را با حمایت کوبا، روسیه و چین در دست دارد و به کمک ارتش و دیگر نهادهای دولتی جایگاه خود را حفظ کرده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته -جمعه- اعلام کرد در حال حاضر امکان دارد علاوه بر دو بخش بانکی و نفتی، شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های خارجی که با دو بخش خدمات دفاعی و امنیتی ونزوئلا همکاری دارند، تحریم شوند.

یک مقام آمریکائی گفت که اعمال این تحریم‌ها به عنوان هشداری به شرکت‌های خارجی وارد کننده قطعات یدکی نظامی یا وسایل و تجهیزات خدمات ارتباطی است.

دولت ترامپ نام دو شرکت حمل و نقل نفت خام از ونزوئلا به کوبا را در لیست سیاه قرار داد.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نام این دو شرکت،‌ «مانسون ناوجشن کورب» در جزایر «مارشال» و «سرینتنی ناوجشن» درلیبریا است. این تحریم‌ها شامل تمام شرکت‌های حمل و نقلی می‌شود که زیر مجموعه یکی از این دو شرکت بوده و پرچم «بنما» را نصب کرده‌اند. 

تحریم‌های اعمال شده تمام شرکت‌ها و کشتی‌ها را از تعامل با افراد و شرکت‌های آمریکائی منع کرده و دارایی‌های این شرکت‌ها را در آمریکا بلوکه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز