خبرگزاری کار ایران

انتقال سیستم دفاع موشکی آمریکا در رومانی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۴۹۸

ستاد فرماندهی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای باربری نظامی سی-۱۷ گلوبمستر ۳ تجهیزات را به فرودگاه «میخائیل کوگالنشان» انتقال داده و پایه‌های پرتاب موشک در پایگاه نظامی دیفیسلیو مستقر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ستاد فرماندهی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای باربری نظامی سی-۱۷ گلوبمستر ۳ تجهیزات را به فرودگاه «میخائیل کوگالنشان» انتقال داده و پایه‌های پرتاب موشک در پایگاه نظامی دیفیسلیو مستقر شده است همچنین یگان‌های دفاع هوائی ۶۹ از پایگاه «فورت بلیس» در تگزاس وارد رومانی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «استقرار این هواپیماها در چارچوب ماموریت دفاع موشکی ناتو صورت می‌گیرد و تمایل همیشگی آمریکا برای دفاع از متحدان ناتو را نشان می‌دهد». 

پیش از این مقامات ناتو اطلاع داده بودند که استقرار موقت سامانه ضد موشکی «تاد» در رومانی برای اصلاح نظام دفاع موشکی ثابت «ایجیس اشور»  در «دیفیسیلو» ضروری است.

یگان تاد در دست راه‌اندازی ناتو است و فقط تا زمانی که سامانه «ایجیس اشور» وظیفه دفاع را بر عهده گیرد، عمل می‌کند. 

بنا به گفته فرمانده دفاع هوایی و دفاع ضد موشکی ارتش آمریکا این یگان بر تهدیدات خارج از منطقه اروپا تمرکز دارد. 

تاد یک سیستم موشکی قابل انتقال است که موشک‌های بالستیک میان برد را مورد هدف قرار می‌دهد و می‌تواند هدف را با ضربه مستقیم تخریب کند. 

رادار تاد اهداف را در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری تشخیص داده و موشک‌های داخل آن که نیم قطر انها ۲۰۰ کیلومتر است، این اهداف را مورد هدف قرار می‌دهد. این سامانه قادر به مانور در برابر موشک‌ها و کلاهک‌ها نیست.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز