خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد هلند:‌

اتحادیه اروپا نتوانسته نظر کشورهای ثروتمند این قاره را جلب کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۴۸۰

وزیر اقتصاد هلند هشدار داد که اتحادیه اروپا باید «به آینه نگاه کند» و دریابد که چرا نتوانسته شکوفاترین کشورها را برای ایفای نقش به خود جلب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فایننشیال تایمز، وزیر اقتصاد هلند هشدار داد که اتحادیه اروپا باید «به آینه نگاه کند» و دریابد که چرا نتوانسته شکوفاترین کشورها را برای ایفای نقش به خود جلب کند. 

«ووپکه هوئکسترا»، وزیر اقتصاد هلند، گفت این‌که کشورهایی چون نروژ علاقه‌ای به پیوستن به اتحادیه اروپا ندارند و کشورهایی چون دانمارک می‌خواهند از پروژه‌هایی مانند یورو خارج شوند و بریتانیا نیز در آستانه خروج قرار دارد، «فاجعه» است. 

وی گفت: «کشورهایی چون نروژ و سوئیس که برای زندگی فوق‌العاده هستند و اقتصاد قدرتمندی دارد، تصمیم گرفته‌اند به اتحادیه اروپا نپیوندند. دوستان بریتانیایی‌مان هم تصمیم گرفته‌اند از این اتحادیه خارج شوند.»

این مقام هلندی افزود: «اگر نمی‌توان این کشورها را جلب کرد و اگر بریتانیا نیز از دست برود، پس وقت آن رسیده که به آینه نگاه کنیم. ما این کشورها را مجاب نکرده‌ایم که به ما ملحق شوند. نمی‌شود به این قضیه بی‌توجه ماند.»

هوئکسترا همچنین گفت که شکست در جذب کشورهای غنی‌تر، اتحادیه اروپا را «در خطر انفجار قرار داده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز