خبرگزاری کار ایران

توافق آتش‌بس در غزه از صبح امروز

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۶۱۷

برخی منابع گزارش دادند که گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل پس از دو روز جنگ از ساعت چهار و نیم صبح امروز- دوشنبه- به توافق آتش‌بس دست یافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، برخی منابع گزارش دادند که پس از دو روز تشدید حملات اسرائیل به غزه،‌ گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل از ساعت چهار و ۳۰ دقیقه صبح امروز -دوشنبه- به توافق آتش‌بس دست یافتند.

پیش از این شب گذشته نیز همین منابع از تلاش‌های مصر و قطر برای کنترل پیامدهای جنگ و دستیابی به توافق آتش‌بس خبر داده بودند. 

این منابع گزارش دادند که مقاومت فلسطین پیشنهاد اسرائیل، صرف آتش‌بس در قبال آتش‌بس را نپذیرفته بود.

گزارشگر الجزیره همچنین گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیل یک ساختمان مسکونی در شرق «خان یونس» واقع در جنوب غزه را به طور کامل تخریب کردند. 

وی افزود که مقاومت فلسطین سری جدید موشک‌ها را به سمت شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین پرتاب کرده است.

در همین راستا اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقامت فلسطین اعلام کرده بود که این جنگ تا پیش از پاسخ اسرائیل به خواسته‌های مردم فلسطین متوقف نخواهد شد. 

این اتاق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگز اجازه نخواهیم داد شهرک‌نشینان اسرائیلی از پناهگاه‌ها خارج شوند تا دشمن منکر توافق‌های خود نشود.

تعداد شهدای فلسطینی در بمباران گسترده جنگنده‌های اسرائیل در نواز غزه از روز جمعه گذشته به ۲۹ نفر رسیده است. همچنین چهار صهیونیست بر اثر اصابت موشک‌های مقاومت به دو خودروی نظامی کشته شدند. 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه از  زخمی شدن ۱۴۶ فلسطینی در طول حملات و تخریب ۱۵ ساختمان مسکونی در مناطق مختلف نوار غزه خبر داد.

فعالان فلسطینی عصر روز گذشته فیلم‌هایی از لحظه بمباران جنگنده‌های اسرائیل در محله «الصبرة» در غزه و تخریب کامل ساختمان «أبوقمر» منتشر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز