خبرگزاری کار ایران

خوان گوایدو:

اذعان گوایدو به اشتباه خود برای به راه انداختن کودتای نظامی

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۱۳۹

رهبر مخالفان ونزوئلا به اشتباه خود برای به راه انداختن کودتای نظامی اذعان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا، روز گذشته -شنبه- به اشتباهش برای به راه انداختن کودتای نظامی اعتراف کرد. وی در عین حال گزینه حمله نظامی آمریکا در این کشور را مردود ندانست و گفت که می‌تواند پیشنهاد آمریکا را در شورای ملی ونزوئلا مطرح کند. 

پس از تلاش ناموفق برای به زیر کشیدن حکومت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا، گوایدو نتیجه گرفت که درباره حمایت ارتش از او دچار اشتباه شده بود. 

وی گفت که انتظار داشت پس از روی گرداندن شماری زیادی از مقام‌های نظامی از مادورو، کار دولت او یکسره شود. اما هنگامی که گوایدو از آنها خواست تا چنین کنند، کسی اهمیت چندانی به این خواسته نداد و پس از آن نیروهای امنیتی مادورو خیابان‌ها را به کنترل خود درآوردند. 

گوایدو گفت: «شاید دلیلش این است که به سربازهای بیشتری احتیاج داریم و شاید هم باید حمایت شمار بیشتری از مقام‌های رسمی را به خود جلب کنیم. به گمانم اکنون گزینه‌های متفاوتی مطرح است.»

وی در پاسخ به این‌که اگر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، به او پیشنهاد مداخله نظامی در ونزوئلا را بدهد، چه پاسخی خواهد داد گفت: «می‌گویم دوست عزیز، آقای بولتون، برای کمکی که به مبارزه عادلانه ما کرده‌اید از شما ممنونم. از پیشنهادتان ممنونم. آن را بررسی می‌کنیم و در پارلمان آن را به رای می‌گذاریم. اگر ضروری باشد، تاییدش هم می‌کنیم.»

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا با اشاره به موضع‌گیری‌ها در آمریکا درباره مداخله نظامی گفت: «به نظرم این خبر خوبی برای ونزوئلا است. خوب است که بدانیم که هم‌پیمانانی چون آمریکا داریم که این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند. این امر این امکان را شکل می‌دهد که اگر نیاز به همکاری داشته باشیم، می‌توانیم روی آن حساب کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز