خبرگزاری کار ایران

تاکید عشایر حلب بر مخالفت با هرگونه نشست با اهداف آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۷۳۷

عشایر استان حلب و حومه آن با هر نوع تجمع و نشستی که هدف آن با هداف آمریکا برای تجزیه سوریه گره خورده و به دنبال ایجاد تشکل‌های ساختگی برای تهدید حاکمیت این کشور باشد، کاملا مخالفت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، عشایر استان حلب و حومه آن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «عشایر و قبایل استان حلب و حومه آن حضور آمریکا، ترکیه و تمام مزدوران آنها و نیز سازمان‌های تروریستی حاضر در سوریه را محکوم می‌کنند».

عشایر در این بیانیه، تأکید کردند: «تمام افراد حاضر در تجمع عین عیسی که نیروهای اشغالگر آمریکایی برگزار کرده‌اند، خائن علیه وطن و عرب به شمار رفته و فقط نماینده خود هستند نه قشر خاصی».

آنها در این بیانیه مجددا با هر نوع مداخله بیگانگان در امور سوریه مخالفت کامل کردند.

در بیانیه عشایر همچنین آمده است که آنها همچنان برای نابودی تمام توطئه‌هایی که با سر دادن شعارهایی چون فرات شرقی و فرات غربی به دنبال بسط و گسترش حضور آمریکا در منطقه توسط مزدورانشان هستند،‌ تلاش می‌کنند تا فرزندان قبایل و عشایر سوریه، فرزندان عرب و اصالت و تاریخ را آگاه کرده و حس وطن‌پرستی را در آنان زنده کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: «ما تمام کسانی را که در این نشست حاضر شدند، خائن علیه کشور و میهن وشریک این بازی کثیف می‌دانیم و هر نوع دخالت بیگانگان در امور سوریه را محکوم می‌کنیم».

«قدور عبدالرزاق حسین» شیخ قبیله «البکارة» نیز تصریح کرد: «ما هر نوع مداخله آمریکا و دیگر بیگانگان در سوریه را محکوم می‌کنیم و با وحدت سوریه و حاکمیت ارضی آن همراه هستیم تا این کشور را یکپارچه و یکسان در سایه حمایت ارتش عربی سوریه حفظ کنیم.

«سلطان نور شویطیة» ‌از قبیله «البولیل»‌ نیز بر مخالفت عشایر حلب با هر نوع تجمعی که هدف آن خدمت به آمریکا و تلاش برای تجزیه سوریه است،  تأکید کرد و گفت: «ما تمام کسانی را که زیر پرچم آمریکا در این نشست حاضر شود، خائن به کشور و میهن می‌دانیم و اعلام می‌کنیم که ما به ارتش مدافع از خاک کشور وفادار هستیم». 

«عیسی الابراهیم»‌ نماینده قبیله «عساسنة»‌ و قبیله «الدلیم» نیز انواع مداخله آمریکا و بیگانگان در سوریه بدون موافقت دمشق را محکوم و اعلام کرد که عشایر حلب هر نوع تلاشی را برای تجزیه و تقسیم این کشور محکوم و رد می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز