خبرگزاری کار ایران

درخواست گوترش برای خلع سلاح حزب الله و توقف عملیات در سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۲۹

دبیر کل سازمان ملل متحد عصر روز گذشته -جمعه- در گزارش تیم سالانه خود خواستار خلع سلاح حزب الله لبنان و توقف عملیات نظامی این حزب در سوریه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیاة، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد عصر روز گذشته- جمعه- با انتشار گزارش نیم سالانه خود خواستار خلع سلاح حزب‌الله و توقف عملیات نظامی این حزب در کشور همسایه سوریه شد.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید لبنان وضعیت اقتصادی را در اولویت دستور کار خود قرار داده است، تأکید کرد، مهم این است که به اتخاذ استراتژی‌های دفاعی ملی روی آورید و دولت لبنان باید علاوه بر قدرت از سلاح نیز استفاده کند و این یک موضوع بسیار مهم در چارچوب حاکمیت و استقلال سیاسی این کشور است. 

گوترش مدعی شد که دو موضوع عدم کنترل سلاح توسط دولت لبنان و همچنین به اصطلاح شبه نظامیان همچنان موضوع‌هایی است که ثبات و امنیت لبنان را تهدید می‌کند و ادامه تسلط حزب الله بر ابزارهای نظامی مایه نگرانی شدید است.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه ادعاهای خود افزود که ادامه دخالت حزب‌الله در جنگ سوریه ممکن است لبنان را وارد درگیری‌های منطقه‌ای کرده و ثبات این کشور و ثبات کل منطقه را تهدید کند. 

 گوترش در ادامه افزود: «بار دیگر از حزب‌الله و تمام گروه‌های مسلح دیگر می‌خواهم که سلاح‌های خود را زمین گذارند».

وی با اشاره ضمنی به ایران گفت: «از تمام کشورهای مرتبط با این حزب نیز می‌خواهم که آن را برای تحویل سلاح تشویق کنند».     

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز