خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ترامپ مطرح شد:

دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، کوهی بود که موش از آب درآمد!

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۰۹

رئیس‌جمهوری آمریکا و روسیه با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته -جمعه- با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تلفنی صحبت کرد. دو طرف این گفت‌وگو را طولانی و مثبت خواندند. 

پوتین و ترامپ همچنین تحقیقات دو ساله درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ را مردود شمرده و آن را با کوهی مقایسه کردند که «موش از آب درآمد.»

ترامپ پس از گفت‌وگو با پوتین، در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که موضوع احتمال دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا را با همتای خود مطرح نکرده است. 

در عوض، دو طرف درباره عصر جدید همکاری در مسائلی چون ونزوئلا و کره‌شمالی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. ترامپ گفت که رئیس‌جمهوری روسیه «علاقه‌ای به درگیری در این مسائل ندارد و تنها می‌خواهد حاصل کار به نتیجه‌ای مثبت بینجامد».

زمان این تماس تلفنی، دو هفته پس از پایان تحقیقات درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، نشان از آن دارد که ترامپ بنا دارد از سایه این تحقیقات بر روابط دو کشور بیرون بیاید و بر وعده خود مبنی بر رابطه نزدیک‌تر با مسکو جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز