خبرگزاری کار ایران

عمرالبشیر به اتهام تأمین مالی تروریسم بازجویی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۱۸

در حالی که بحران گذار قدرت در سودان پس از سقوط حکومت این کشور ادامه دارد، قرار است رئیس جمهوری پیشین این کشور به اتهام «پولشویی» و «تأمین مالی تروریسم» بازجویی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از یورو نیوز، هم‌زمان با ادامه بحران و تنش در سودان، «الولید سید احمد» دادستان کل دستور بازجویی از «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری مخلوع را صادر کرده است.

خبرگزاری رسمی سودان روز پنج‌شنبه با اعلام این خبر نوشت که جمعیت انبوهی از شهروندان سودانی در برابر ساختمان وزارت دفاع در پایتخت، خارطوم تجمع کرده و خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان شدند. شورایی از نظامیان سودان هم‌اکنون قدرت را در این کشور در دست دارند و با آن که وعده تشکیل یک شورای انتقالی مرکب از اعضا نظامی و غیرنظامی را داده‌اند، هنوز به این وعده عمل نکرده‌اند.

دولت عمر البشیر در ۲۲ فروردین گذشته و در پی چند ماه اعتراض سراسری مردم به دلیل گرانی و با فشار ارتش مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد.

آمریکا در اکتبر ۲۰۱۷ تحریم‌های ۲۰ ساله علیه سودان را لغو کرد اما نام این کشور همچنان در فهرست کشورهای حامی تروریست در آمریکا به چشم می‌خورد. اعضای شورای انتقالی نظامی سودان اخیرا اعلام کرده بودند که با سفر به واشنگتن قصد دارند آمریکا را به برداشتن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم مجاب کنند.

دیوان کیفری بین‌المللی نیز تاکنون دو قرار بازداشت برای عمر البشیر صادر کرده است. رئیس جمهوری پیشین سودان در این دو پرونده متهم به نسل‌کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در جریان جنگ دارفور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز