خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد؛

۶۴ درصد آمریکایی‌ها مخالف تصمیم ترامپ برای ساخت دیوار مرزی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۰۷

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که از هر دو آمریکا یک نفر مخالف طرح رئیس‌جمهوری آمریکا برای ساخت دیوار در مرز این کشور با مکزیک است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری ای‌بی‌سی، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تقریبا از هر دو آمریکایی، یک نفر مخالف طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، برای ساخت دیوار در مرز این کشور با مکزیک هستند. بر اساس این نظرسنجی، از هر ۱۰ نفر تنها سه نفر هوادار سیاست‌های سخت‌گیرانه برای درخواست پناهندگی مهاجران غیرقانونی در این کشور هستند. 

این نظرسنجی که شبکه خبری ای‌بی‌سی و روزنامه واشنگتن‌پست آن را انجام دادند، نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از مردم آمریکا مخالف تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک هستند. ۳۴ درصد از رای‌دهندگان نیز از این تصمیم حمایت می‌کنند. از میان ۶۴ درصد مخالف، ۵۵ درصد «قویا» با آن موافق نیستند و از میان حامیان طرح نیز ۲۸ درصد «با قدرت» پشت آن ایستاده‌اند. 

علاوه بر این، ۳۰ درصد از مردم هوادار سخت‌تر شدن برای درخواست پناهندگی در این کشور شده‌اند. ۳۴ درصد از رای‌دهندگان نیز موافق‌ هستند که قوانین فعلی برای این موضوع کفایت می‌کند. 

از میان رای‌دهندگان ۳۵ درصد معتقدند که آمریکا در حال حاضر، در موج مهاجران، در بحران به سر می‌برد. ۶۴ درصد از مردم اما همچنان اعتقادی به مدعای ترامپ درباره بحران مرزی ندارند. 

درباره این‌که تقصیر بحران مرزی بر گرده چه کسی است، ۳۵ درصد از مردم دموکرات‌‌ها در کنگره را مقصر می‌دانند و ۳۲ درصد نیز شخص ترامپ را. ۲۷ درصد از مردم نیز معتقدند که هیچ یک از این دو مقصر نیستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز