خبرگزاری کار ایران

شورای انتقالی نظامی سودان:

به تعهداتمان پایبند هستیم/ از امروز به بعد، آشوب مفهومی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۹۶

شورای انتقالی نظامی سودان امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که از نیروهای تغییر خواسته‌هایی دارد و مهمترین آنها بازگشائی معابر و عدم ایجاد اختلال در روند عبور و مرور است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «محمد حمدان دقلو (حمیدتی)» معاون شورای نظامی انتقالی سودان امروز -سه‌شنبه- در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «ما به تعهداتمان پایبند هستیم اما از امروز به بعد نباید هیچ گونه هرج و مرج و آشوبی در کشور باشد».

وی در ادامه افزود: «نیروهای تغییر با گشایش معابر موافقت کردند اما تعهدات خود را اجرا نکردند». 

دقلو گفت: «این شورا با قاطعیت لازم با هر نوع نقض قانون مبارزه می‌کند». 

وی در ادامه افزود: «ما روز گذشته در سومین نشست خود با نیروهای آزادی و تغییر برای گشودن معابر، پل‌ها و محل رفت و آمد قطار توافق کردیم اما این نیروها صادقانه عمل نکرده و به جوانان اعتصاب‌کننده حقیقت را نگفتند. ما از جوانان می‌خواهیم که خود قضاوت کنند». 

معاون شورای نظامی انتقالی سودان تأکید کرد: «وظیفه ما، به عنوان شورای انتقالی نظامی حمایت از شهروندان و دارائی‌های آنها و گسترش امنیت و بسط قانون است و طبق قانون با قاطعیت لازم برخورد خواهد شد».

حمیدتی یادآور شد که حزب کنگره ملی در دوره انتقالی هیچ نقشی نخواهد داشت.

 اتحادیه مشاغل سودان عصر روز گذشته اعلام کرده بود که تا زمان تحقق تمام اهداف انقلاب و ظهور نشانه‌های تغییر، به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

این اتحادیه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «هنوز نظامیان و غیر نظامیان بر سر نسبت‌ها در شورای ریاستی به توافق نرسیده‌اند اما طرفین توافق کردند که اولویت آنها تعیین تمام ساختارهای انتقالی و اختیارات هر یک از آنها باشد؛ پیشنهاداتی از سوی طرفین در ۲۴ ساعت آینده برای تعیین اختیارها ارائه خواهد شد». 

اتحادیه مشاغل سودان افزود: «به اعتصاب‌های خود تا زمان تحقق تمام اهداف انقلاب که مهمترین آن غیر نظامی بودن شورای انتقالی با تمام اختیارهای اجرائی و قانونی است،‌ ادامه خواهیم داد».

این اتحادیه در پایان تصریح کرد: «تمام اشکال فعالیت صلح‌آمیز ما ادامه خواهد داشت و اجازه نمی‌دهیم کشور دچار خشونت و ضد خشونت شود،‌ ما وحدت خود را حفظ خواهیم کرد؛ ‌همان وحدتی که پایه‌های دیکتاتوری و استبداد را در هم شکست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز