خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر سیاسی عرب:

البغدادی با انتشار ویدئو، سناریوی بن لادن را تکرار کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۳۶

یک تحلیلگر سیاسی عرب امروز- سه‌شنبه- تأکید کرد که سرکرده گروه ترریستی داعش در فیلم منتشر شده از چند موضوع برای بیان هدف و پیام اصلی خود استفاده کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «عبدالوهاب بدر خان» تحلیلگر سیاسی عرب گفت که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در فیلم منتشر شده از چند موضوع از جمله انفجارهای خونین سریلانکا استفاده کرده تا این پیام را که وی تحریک‌کننده به انجام این حملات بوده است، ارسال کند.

این تحلیلگر افزود: «البغدادی با این فیلم تصمیم داشت بر زنده بودن خود تأکید و اخبار موجود درباره سلامتی یا مرگ خود را تکذیب کند». 

وی در ادامه گفت: «البغدادی وارد تکرار سناریو و مرحله اسامه بن لادن، سرکرده القاعده شده و از همان روش او در استفاده از انتشار فیلم‌ها و تصاویر به جای دست نوشته یا پیام‌های صوتی استفاده می‌کند». 

به گزارش تحلیلگران،‌ حضور البغدادی در فیلم منتشر شده نشان‌دهنده مرحله جدید و طولانی‌مدتی است که البغدادی در آرزوی فرماندهی گروه تروریستی داعش در این مرحله به دنبال از دست دادن مناطق تحت سیطره خود است، چنانچه بن لادن نیز چنین کرد.

بن لادن نیز پیش از قتلش در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای آمریکایی به گزینه پنهان شدن در برخی اماکن بین افغانستان و پاکستان پناه برده بود و این همان مرحله‌ای است که تحلیلگران یقین دارند البغدادی نیز از طریق تلاش برای مخفی شدن، فرار و صدور بیانیه‌های گاه و بیگاه برای تحریک طرفدارانش به انجام اعمال تروریستی، به دنبال اجرای آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز