خبرگزاری کار ایران

برگزاری دادگاه فساد در الجزایر/ محاکمه مسئولان رده نخست حکومتی

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۱۷

نخست‌وزیر سابق الجزایر به منظور ارائه شهادت در پرونده فساد وارد دادگاه «سیدی امحمد» در پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «احمد اویحیی» نخست‌وزیر سابق الجزایر برای شهادت در پرونده فساد وارد دادگاه «سیدی امحمد» در الجزیره شد. 

شبکه «النهار» الجزایر گزارش داد که اویحیی امروز- سه‌شنبه- به منظور رسیدگی به  موضوع اتلاف اموال عمومی و اعطای امتیازهای غیر قانونی در دادگاه حاضر می‌شود.

این شبکه گزارش داد که نیروهای ژاندارمری ملی الجزایر، أویحیی را برای حضور در دادگاه به نمایندگی از رئیس جمهور احضار کردند. 

دادگاه «سیدی امحمد» از صبح زود برای جلوگیری از بروز هر نوع خطا و لغزشی، شاهد تدابیر امنیتی شدید در راه‌های منتهی به  دادگاه است. 

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری سابق الجزایر اوایل ماه جاری میلادی پس از ۲۰ سال در پاسخ به فشارهای ارتش و هفته‌ها اعتراض‌های مردمی برای تغییر، از قدرت کناره گیری کرد.

«عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس خلق این کشور به مدت ۹۰ روز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ چهارم جولای به عنوان رئیس‌جمهوری موقت جانشین بوتفلیقه شد.

رسانه‌های دولتی الجزایر اعلام کردند که مقام‌های این کشور طی چند روز گذشته ثروتمندترین بازرگان این کشور و چهار میلیاردر دیگر نزدیک به بوتفلیقه  را در چارچوب تحقیق در مبارزه با فساد دستگیر کرده‌اند. 

«احمد قاید الصالح» فرمانده ارتش الجزایر نیز گفت که انتظار می‌رود برخی اعضای حاکمیت به اتهام فساد محاکمه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز