خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی رئیس صندوق بین‌المللی پول درباره توافق تجاری آمریکا و چین

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۱۸۵

رئیس صندوق بین المللی پول از احتمال توافق پکن- واشنگتن برای پایان دادن به جنگ تجاری که بر سایه اقتصاد جهانی سایه افکنده،‌ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول در کنفرانس جهانی مؤسسه مطالعات «میلکن» در پاسخ به پرسشی درباره امکان پایان یافتن جنگ تجاری چین و آمریکا و حصول توافقی در این زمینه گفت: «پیش‌بینی می­‌کنم که جنگ تجاری دو ابر اقتصاد جهان که موجب ایجاد تنش در بازارهای مالی شده و سایه سنگینی بر اقتصاد جهانی افکنده است، با توافقی در این زمینه به پایان رسد».

واشنگتن و پکن بیش از یک سال است که با یکدیگر وارد نزاع تجاری شده و هر یک تعرفه‌­های چند میلیارد دلاری را بر کالاهای دیگری اعمال و به تشدید تنش تهدید می­‌کنند. مذاکرات دو کشور در حال حاضر در مرحله حساسی قرار دارد.

لاگارد نخستین سخنران این کنفرانس بود که چهار هزار نفر از اندیشمندان بزرگ جهان در آن حضور دارند و درباره موضوع‌های مالی و مراقبت­‌های بهداشتی بحث و تبادل نظر می­‌کنند.

پس از آن، «استفان شوارتزمن» مدیر اجرائی مؤسسه «پلاکستون» نیز گفت که نسبت به فرصت­‌های دستیابی آمریکا و چین به توافق تجاری خوش‌بین است. وی هشدار داد که نباید تمام مسائل به موضع نزاع تبدیل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز