خبرگزاری کار ایران

تلاش فرانسه برای استخدام ماهرترین کارگرها به منظور ترمیم هرچه سریع‌تر کلیسای «نوتردام»

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۹۰۰

دولت فرانسه در پی استخدام ماهرترین کارگرهاست تا ترمیم کلیسای نوتردام در سریع‌ترین زمان ممکن محقق شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز,  فرانسه به صورت کاملا جدی در پی احیا و بازسازی کلیسای نوتردام است و همینطور« رومن لوگوب» یک شاگرد نجار به دنبال کسب این افتخار است تا در تعمیر سقف این کلیسا مشارکت کند.

لوگوب به رویترز گفت: «این یک افتخار برای من است که بعدها بگویم در بازسازی نوتردام مشارکت داشته‌ام».

لوگوب در بین ۱۰ هزار دانش آموزی است که در هنرستان هنرهای قرون وسطی تعلیم دیده است تا بتواند هنرهای آن دوره را احیا کند.

آتش سوزی ۱۵ آوریل باعث شد که سقف چوبی این کلیسای قدیمی نابود شود. لوبوگ می‌گوید: «امیدوارم روزی در سقف این کلیسا همچون پیشینیان قدم بزنم و بتوانم طاق آهنگ این کلیسا را تعمیر کنم»

ولی ابتدا وی می‌بایست به اندازه کافی در کشورهای مختلف کارآموزی کند تا بتواند گواهینامه‌اش رابگیرد.

ژان کلود بلانگر که ریاست این هنرستان را به عهده دارد، می‌گوید: «ما نسبت به امکان آتش سوزی کلیسا از قبل هشدار داده بودیم که متاسفانه اقدام‌های پیشگیرانه لازم انجام نشده بود».

بلانگر اضافه کرد: «ما در فرانسه کمبود نیروی متخصص سنتی داریم. چیزی حدود ۱۰۰ معمار، ۱۰۰ سنگ‌تراش و ۱۰۰ نجار و همینطور ۲۰۰ طاق زن حرفه‌ای.»

دولت فرانسه متوجه این نیازها هست و همینطور«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه قول داده است که هر چه سریع‌تر اقدام به بازسازی کلیسا کند و در طول پنج سال این کار به انجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز