خبرگزاری کار ایران

برکناری رئیس زندان گوانتانامو

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۶۳

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمانده نظامی اداره زندان گوانتانامو به دلیل سلب اعتماد در توان فرماندهی از این سمت برکنار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از برکناری دریاسالار «جان رینگ» به علت سلب اعتماد در توانایی او و خدمتگذاری به عنوان یک فرمانده خبر داد.

پنتاگون دلایل پشت پرده در اخراج رینگ را مشخص نکرد اما سخنگوی این وزارتخانه تأکید کرد که تصمیم اخراج وی پس از انجام تحقیقاتی در ماه مارس گذشته  که ماهیت آن مشخص نیست، اتخاذ شده است.  

در بیانیه پنتاگون آمده است که انجام چنین تغییری در کادر فرماندهی خللی در مراقبت امنیتی، انسانی و حقوقی  زندانیان ایجاد نمی‌کند و «جان هاسی» معاون او به عنوان سرپرست منصوب شده است.

ادمیرال رینگ هجدهمین مسئولی است که زندان گوانتانامو را از بدو تأسیس در سال ۲۰۰۲ اداره می‌کند.

یک سخنگوی نظامی، ارتباط تصمیم اخراج این فرمانده با موضوع دیدار اخیر برخی رسانه‌ها از زندان را تکذیب کرد. 

این فرمانده برکنار شده در دیدار مذکور گفته بود که زندان با چالش‌ها و پرسش‌هایی مواجه است و زندانیان پا به سن گذاشته و وضعیت جسمی آنها رو به وخامت است.

دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا بارها تلاش کرد زندان گوانتانامو واقع در یک پایگاه دریائی در دورترین نقطه جنوب شرقی کوبا را تعطیل کند اما با مخالفت کنگره مواجه شد.

روزنامه نیویورک تایمز با انجام تحقیق مفصلی نوشت که مقام‌های زندان گوانتانامو سال گذشته اطلاع دادند که  باید طرحی را برای ادامه بقای زندان تا سال ۲۰۴۳ ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز