خبرگزاری کار ایران

سفر هیأت بلند پایه بغداد به اربیل برای حل اختلافات موجود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۲۷۱

یک هیأت بلند پایه از دولت عراق امروز- یکشنبه- به منظور حل اختلافات موجود وارد اربیل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الفرات نیوز، هیأتی متشکل از تعدادی از وزرا و رئیس بانک مرکزی عراق به منظور برگزاری نشست مشترک با نخست‌وزیر اقلیم کردستان و دیگر مسئولان این منطقه وارد اربیل شدند.

منابع آگاه تأکید کردند که این دیدار برای از سرگیری بسیاری از توافق‌­ها و یادداشت تفاهم­‌هایی است که بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان به ویژه در زمینه انرژی، بودجه مالی و حل اختلافات امضا شده است.

این نشست با حضور «نیچروان بارزانی» رئیس دولت اقلیم کردستان،‌ «مسرور بارزانی» مشاور شورای امنیت ملی اقلیم،‌ «قباد طالبانی» معاون نخست‌وزیر و تعدادی از وزرای این منطقه از جمله وزاری بهداشت، برنامه و فرهنگ برگزار خواهد شد.

هیأت دولت مرکزی عراق نیز متشکل از شامل وزرای دارائی، صنعت، برنامه‌ریزی، کشاورزی و فرهنگ، رئیس گروه سرمایه‌گذاری، رئیس بانک مرکزی عراق، مدیر گمرک و تعداد زیادی از مشاوران در ریاست شورای وزرا است.

این منابع تصریح کردند که نشست مذکور بسیاری از مسائل مهم از جمله تعرفه‌­های گمرکی و گذرگاه­‌ها و همچنین موضوعات مرتبط با بخش مالی، تجاری و کشاورزی را بررسی خواهد کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز