خبرگزاری کار ایران

۲ اسیر سوری از طریق گذرگاه قنیطره به صلیب سرخ تحویل داده شدند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۲۳۹

در راستای معامله ارتش صهیونیستی برای آزادی دو اسیر سوری در قبال تحویل جسد سرباز اسرائیلی، دو اسیر سوری آزاد شده توسط اسرائیل از طریق گذرگاه قنیطره در بلندی‌های جولان به صلیب سرخ تحویل داده شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، ارتش اسرائیل دو اسیر سوری را که در قبال تحویل جسد «زکریا باومیل» سرباز اسرائیلی آزاد کرده بود، در گذرگاه قنیطره واقع در بلندی‌های جولان به صلیب سرخ تحویل داد.

خبرگزاری سوا نیز پیش از این اعلام کرده بود که رسانه‌های عبری زبان امروز- یکشنبه- از آزادی دو اسیر سوری در بند زندان‌های این رژیم خبر دادند.

در همین راستا رادیو عبری اسرائیل اعلام کرد که این رژیم طی ساعات اخیر در قالب معامله‌ای، دو سرباز سوری را در قبال بازگرداندن جسد سرباز اسرائیلی آزاد کرده است.

جسد این سرباز از طریق گذرگاه قنیطره به سوریه منتقل شده بود.

کانال اسرائیلی «کان» اعلام کرد که دو اسیر سوری به نام‌های «نشیط فتح خمیس احمد» (۳۵ ساله) متولد اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در سوریه و «زیدان طویل»  (۵۷ ساله) از ساکنان منطقه «الخضر» هستند.

این کانال عبری اعلام کرد که احمد، اسیر نخست، ۱۴ سال پیش هنگام تلاش برای نفوذ به پایگاه ارتش اسرائیل و طویل، اسیر دوم، به ادعای قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند. 

این دو زندانی سوری به دنبال تحویل جسد سرباز اسرائیلی که ۳۷ سال است در سوریه دفن شده بود، ‌آزاد شدند. جسد این سرباز که در آمریکا متولد شده بود،‌ پس از ۳۷ سال مفقود بودن به دنبال شرکت در جنگ «سلطان یعقوب» در لبنان به سزمین‌های اشغالی منتقل شد. 

عملیات آزادسازی دو اسیر سوری توسط اسرائیل پس از اقدام مسکو به تحویل جسد وی به تل آویو در اوایل ماه جاری میلادی صورت گرفته است.‎

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز