خبرگزاری کار ایران

نویسنده آمریکایی خطاب به ترامپ:

رهبری یک کشور بسیار فراتر از توئیت و اظهار نظر در توئیتر است/ حرف نزن، عمل کن!

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۱۲۸

نویسنده آمریکایی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «نشنال اینترست» روش‌هایی را که ایالات متحده می‌تواند از طریق آنها منافع خود را در منطقه خاورمیانه پیگیری کرده و این منطقه را برای واشنگتن و متحدانش امن‌تر قرار دهد، ارائه داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «جیمز کاراوانو» نویسنده آمریکایی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «نشنال اینترست» راهکارهایی را به دولت این کشور ارائه می‌دهد تا از طریق آنها منافعش را در خاورمیانه تأمین و این منطقه را برای خود و متحدانش امن‌تر از گذشته قرار دهد. 

این نویسنده معتقد است که آمریکا یک قدرت جهانی با منافع و مسئولیت‌هایی در سراسر نقاط جهان است و حمایت از این منافع به امکان نفوذ به اماکن مشاع چون دریا،‌ هوا، ‌فضا و فضای الکترونیک و تحقق ثبات در اروپا و خاور میانه و منطقه اقیانوس آرام (مراکز تجاری بزرگ) مشروط است. وی تأکید کرد که منطقه خاورمیانه از مهمترین این مناطق به شمار می‌آید. 

کاراوانو در ادامه می‌افزاید که اصولا شکوفائی و رشد و امنیت آمریکا با ثبات و رفاه این منطقه از جهان ارتباط تنگاتنگ دارد و بنابراین باید هر نوع استراتژی که آمریکا اتخاذ می‌کند، ‌بر عوامل جدی مبتنی باشد که به این کشور اجازه می‌دهد با منطقه بزرگ خاورمیانه و از آن جمله شمال آفریقا تعامل داشته باشد.  

این نویسنده آمریکائی بر لزوم کنار گذاشتن نظریه «رهبری از پشت سر» تأکید کرده و معتقد است که سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور نقش بسزایی در انحراف افکار و توجه‌ها از برخی موضوعات داشته است. وی در ادامه نوشت که رهبری استراتژیک فعلی باید فراتر از صرف اظهار نظرها و توئیت‌ها در توئیتر باشد و دولت باید اقدامات حقیقی انجام دهد. 

کاراوانو معتقد است که برخی مشکلات در منطقه به دلیل اشتباهات آمریکا بحرانی شده است،‌ جنگ سخت یمن، متزلزل شدن روابط کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و اختلاف با ترکیه محصول این اشتباهات است. 

رهبری یک کشور بسیار فراتر از توئیت و اظهار نظر در توئیتر است/ حرف نزن، عمل کن!

وی در ادامه می‌افزاید که سیاست‌های آمریکا در زمینه حقوق بشر و آزادی‌های اقتصادی هیچ گونه پیشرفتی نداشته و علاوه بر آن حالتی از عدم اطمینان نسبت به موضوع سوریه و به دنبال آن بر جای ماندن تعداد فراوانی از آوارگان و مهاجرت‌های غیر قانونی ایجاد شده است.

کاراوانو معتقد است که فعالیت یک جانبه آمریکا در تأمین منافع این کشور در منطقه خاورمیانه کارآمد نبوده  و فهرست مأموریت استراتژیک دولت در سال ۲۰۲۰ بدین شرح است:

۱-گسترش زودهنگام زیر ساخت‌ها و محکم‌سازی آنها. دولت ترامپ تا کنون فقط پیشنهاداتی را برای تشکیل ائتلاف‌های عربی داشته که نتیجه آن به حاشیه راندن قطر بوده است. 

۲- رهایی از موانع در شمال آفریقا. وی توضیح می‌دهد که ثبات در خاورمیانه در گرو ایجاد توازن در لیبی،‌ مراکش،‌ مصر و تونس است و آمریکا باید در این زمینه نقش دیپلماتیک ایفا کند. 

۳- ادامه سیاست فشار حداکثری در مقابل نفوذ ایران. کاراوانو معتقد است که ایران همچنان تهدید اصلی منافع امریکا و متحدانش در خاور میانه به شمار می‌رود. 

۴- ادامه شکست گروه داعش و مقابله با ظهور گروه‌های افراطی دیگر.

۵- پایبندی به کاهش تنش بین اسرائیل و فلسطین و لزوم اجرای طرح صلح ابتکاری دولت ترامپ.

این نویسنده آمریکایی در پایان نوشت که اساس تمرکز آمریکا باید بر کارگیری ابزار مطمئن و کارآمد برای تقویت دولت خوب در غزه و کرانه باختری مبتنی باشد و واشنگتن برای تحقق چنین هدفی باید به جای پیشنهادهای شتابزده سازش، پیامدهای جنگ فلسطین و اسرائیل را مدیریت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز