خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام اسپانیا در سایه اقبال راست افراطی

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۵۰

انتخابات سراسری در اسپانیا در حالی برگزار می‌شود که راست افراطی در این کشور پس از چهار دهه بار دیگر با اقبال مواجه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه استریت تایمز، انتخابات سراسری در اسپانیا امروز -یکشنبه- در حالی برگزار می‌شود که راست افراطی در این کشور پس از چهار دهه بار دیگر با اقبال مواجه شده است. 

نظرسنجی‌ها از پیروزی «پدرو سانچز» نخست‌وزیر سوسیالیست این کشور، در انتخابات حکایت دارد، اما در عین حال نشان می‌دهد که وی نمی‌تواند اکثریت پارلمان را برای شکل دادن دولت به‌تنهایی به دست آورد. این بدان معناست که وی باید در فضایی آکنده از نارضایتی پس از شکست جدایی کاتالونیا از این کشور دست به تشکیل ائتلاف بزند. 

تا به اینجای کار، یکی از نکات مهم در این انتخابات ظهور و افزایش محبوبیت حزب راست افراطی «بوکس» است که در انتخابات منطقه‌ای در منطقه جنوبی آندلس قدم به صحنه سیاست گذاشت و به‌نظر می‌رسد که بتواند برای اولین بار وارد پارلمان کشور شود. 

براساس نظرسنجی‌ها، انتظار می‌رود که این حزب بتواند بیش از ۱۰ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که از زمان مرگ «فرانسیسکو فرانکو» دیکتاتور اسپانیایی، در سال ۱۹۷۵ هیچ حزب راست افراطی تاکنون نتوانسته بود در این کشور با چنین اقبالی مواجه شود. 

فعالیت حوزه‌های اخذ رای در اسپانیا از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز و در ساعت هشت شب به وقت محلی پایان خواهد یافت.

نتایج بناست شامگاه امروز اعلام شود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز