خبرگزاری کار ایران

اتهام مشاوران عالی‌رتبه سعودی در قتل جمال خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۰۳

دو تن از مشاوران عالی‌رتبه سعودی به قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور متهم شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو تن از مشاوران عالی‌رتبه سعودی به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد این کشور، متهم شده‌اند. یکی از این افراد «سردسته» این عملیات خوانده شده اما غیبت نفر دوم در دادگاهی که در پشت درهای بسته برای ۱۱ مظنون این پرونده برگزار شد پرسش‌هایی را ایجاد کرده است. این خبر را چندین منبع به خبرگزاری فرانسه گزارش دادند. 

دادستان‌های سعودی اعلام کرده‌اند که «احمد العسیری» معاون وزیر اطلاعات، بر عملیات قتل خاشقچی که در ماه اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول روی داد نظارت داشته است و «سعود القحطانی مسئول تام‌الاختیار رسانه‌ای دادگاه سلطنتی سعودی، با او در این زمینه گفت‌وگو کرده بود. 

هر دوی این افراد از نزدیکان «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، تلقی می‌شوند. العسیری تاکنون در پنج جلسه دادگاه شرکت کرده، اما القحطانی در هیچ جلسه‌ای حاضر نشده است. 

یکی از مقام‌های غربی که به این اطلاعات دست یافته است، گفت: «القحطانی در میان هیچ یک از ۱۱ مظنون این پرونده نیست».

وی افزود: «این غیبت به چه معناست؟ آیا نظام سعودی از او حفاظت می‌کند یا آن‌که جداگانه محاکمه‌اش می‌کنند؟ کسی نمی‌داند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز