خبرگزاری کار ایران

جرمی کوربین:

در ضیافت شام ترامپ در کاخ باکینگهام شرکت نخواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۷۰۴

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت که پهن کردن فرش قرمز برای رئیس‌جمهوری آمریکا که متهم به اظهارات نژادپرستانه و زن‌ستیزانه شده کار درستی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری بی‌بی‌سی، «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر بریتانیا، گفت که در ضیافتی که در کاخ باکینگهام به افتخار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد. 

رهبر حزب کارگر گفت که «پهن کردن فرش قرمز» برای رئیس‌جمهوری آمریکا که متهم به «اظهارات نژادپرستانه و زن‌ستیزانه شده» کار درستی نیست. 

وی افزود که روابط بریتانیا و ایالات متحده نیازی به «زرق‌وبرق و مراسم» در دیدار ترامپ از این کشور در ماه ژوئن ندارد. 

«جان برکو»، رئیس مجلس عوام بریتانیا و «وینس کیبل»، رهبر حزب لیبرال‌دموکرات، پیشتر اعلام کرده بودند که در ضیافت شامی که به افتخار ترامپ برگزار می‌شود شرکت نخواهند کرد. 

کوربین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست‌وزیر بریتانیا نباید به افتخار رئیس‌جمهوری که توافق‌های حیاتی بین‌المللی را کنار می‌زند، تغییرا اقلیمی را انکار می‌کند و اظهارات نژادپرستانه و زن‌ستیزانه به زبان می‌آورد، فرش قرمز پهن کند.»

وی همچنین افزود: «حفظ رابطه مهم با ایالات متحده نیازمند زرق‌وبرق و مراسم نیست. مایه ناامیدی است که نخست‌وزیر بار دیگر در برابر این دولت آمریکا سر فرود می‌آورد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز