خبرگزاری کار ایران

۲ مقام رسمی در دولت آمریکا:

هیچ استثنایی در زمینه خرید نفت ایران برای چین قائل نمی‌شویم

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۵۴۸

دو مقام رسمی در دولت آمریکا اعلام کردند که هیچ استثنایی را برای چین در زمینه خرید نفت از ایران قائل نمی‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مقام رسمی در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته -جمعه- اعلام کردند که هیچ استثنایی را برای چین در زمینه خرید نفت از ایران قائل نمی‌شوند. این در حالی است که کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بنا نیست معافیت‌های خود در زمینه خرید نفت از ایران را تمدید کند و از تمام کشورها خواسته که تا اول ماه می خرید خود را به‌طور کامل متوقف  کنند.

یکی از مقام‌های ارشد در دولت ترامپ گفت که این کشور به صراحت درباره عدم تمدید معافیت نفتی به چین هشدار داده بود. 

وی همچنین با اشاره به این‌که تصمیم‌گیری در این‌باره در نهایت برعهده وزارت خارجه آمریکا است گفت: «آن‌ها از این قضیه خبر داشتند. بنابراین تا جایی که من خبر دارم، کسی شگفت‌زده نشده است». وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد. 

یک مقام رسمی دیگر در دولت ترامپ گفت: «این قضیه برای چین از لحاظ ریاضی چندان دشوار نیست. تجارت آن‌ها با آمریکا حیاتی است، اما تجارت‌شان با ایران نه».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز