خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو:

مسیر پیش رو در گفت‌وگوهای صلح با کره‌شمالی پر دست‌انداز خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۱۰۴

وزیر خارجه ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که بتواند به نقطه عطفی در زمینه توافق خلع تسلیحات هسته‌ای برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی چنل نیوز آسیا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده، روز گذشته -چهارشنبه- گفت که انتظار دارد گفت‌وگوها با کره‌شمالی «پر دست‌انداز» باشد، اما همچنان امیدوار است که بتواند به نقطه عطفی در زمینه توافق خلع تسلیحات هسته‌ای برسد. 

پمپئو در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس اشاره کرد که «ریزه‌کاری»های نشست هانوی بیش از آن چیزی بود که رسانه‌ها به آن اشاره می‌کنند. 

وی افزود: «مسیر پیش رو پر دست‌انداز خواهد بود و همچنین چالش‌برانگیز. امیدوارم شانس بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم درباره پیشبرد فرآیند با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که در گذشته تلاش‌های دیپلماتیک به اشتباه رفته و طرف آمریکایی «مقداری پول به آن‌ها داده و در عوض چیز چندانی به دستش نیامده است.»

وی افزود: «ما مصمم هستیم که چنین اشتباهی را تکرار نکنیم و به گمانم طرف کره‌شمالی نیز به‌خوبی متوجه این قضیه شده است.»

پمپئو همچنین گفت که «کاملا» باور دارد که «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، تصمیم دارد قدم بزرگی برای کنار گذاشته تسلیحات هسته‌ای و پایان دادن به انزوای این کشور بردارد. 

پمپئو در ادامه افزود: «تنها زمان این را نشان خواهد داد، اما به زعم من فرصتی حقیقی برای تغییر در الگوی استراتژیک شبه‌جزیره کره وجود دارد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز